oriëntatiecursus vdab

chrisje
Topic Starter

oriëntatiecursus vdab

#1 , 24 jul 2008 16:21

Beste allemaal,

Ik heb van de vdab een schrijven ontvangen voor een oriëntatiecursus van 4 dagen.

Wie weet wat de inhoud is van zo een oriëntatiecursus, en wat er van de werkzoekende verwacht word.

Klopt het dat de vdab aan de hand van een vragenlijst beslist welke kursus je moet volgen?
Ik ben nl. met een cursus psychologie bezig aan het NHA (tis een zelfstudiecursus) die ik zelf betaald heb.

Kan de vdab zomaar beslissen om mij een andere cursus te laten volgen die door de vdab zelf georganiseerd is? of krijg ik de vrijheid om mijn zelfbetaalde cursus verder te voltooien?

Bedankt aan iedereen die een antwoordje heeft op mijn vragen!

Groetjes,

Chrisje

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
citroentje

#2 , 25 jul 2008 00:16

Ik vermoed dat je al een tijdje werkloos bent.
In die curcus wat verplicht is als je een uitkering ontvangt,gaan ze een gesprek met je hebben welke jou intressens zijn ivm een job en hoe je je toekomst ziet.
Ze leren je hoe je moet solliciteren zowel schriftelijk-telefonische-en van man tot man.
Na de oriëntatiecursus, word je opnieuw (verplicht!) uitgenodigd voor een gesprek.Naargelang van je situatie, zal me zien of ze je nog even zo gerust laten.In de meeste gevallen zullen ze een trajectopleider(ster) aanbieden dat kan zowel van de vdab zijn als van kopa.Daar zal je bijna weekelijks naar toe moeten waarbij ze de job van op de markt aan u zullen tonen en bespreken en deze ook aan u meegeven om te gaan solliciteren.Pas op elke sollicitatie dat je doet vraag een bewijs om later tegen over de rva te bevestigen dat je wel dergelijk u best heb gedaan om een job te vinden.
Als ze zo een traject aanbieden moet je ook een papier tekenen waar enkele voorwaarden opstaan.

Zelf al doe je nu een curcus via zelfscholing dat zal voor de vdab niet meetellen om uitstel te krijgen om een job te zoeken.

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”