VDAB

dako
Berichten: 333

Re: VDAB

#16 , 25 okt 2019 15:45

VDAB maar alle aan de overheid gebonden instellingen opereren binnen de opgemaakte wetgeving. Het is hun taak om, binnen hun wettelijk kader en mogelijkheden, de wetgeving na laten leven.

Een van de voorwaarden van een werkloosheidsuitkering is dat je onvrijwillig werkloos bent. Indien je, ondanks voldoende inspanningen van de VDAB en gepaste jobaanbiedingen, werkloos bent/blijft is het logisch dat men op basis van objectieve criteria gepaste maatregelen kan treffen of deze uitkering zelfs kan intrekken.

Dit is bovendien bij iedere instelling zo, bepaalde premies krijg je ook enkel als je aan bepaalde wettelijke voorwaarden voldoet, welke de uitkerende instantie zelf mag/kan/moet controleren. Idem voor studiebeurzen, voordelen in de personenbelasting en vennootschapsbelasting, ziekt... Al deze instanties kennen het betreffende voordeel pas goed na controle door dezelfde instantie. Indien je niet voldoet volgen er ook sancties en/of een intrekking van deze voordelen...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#17 , 25 okt 2019 16:44

Ik wil iedereen toch doen opmerken van wat ik al de gehele tijd zei juist was .

Dat de VDAB nu de zelfde bevoegdheden heeft als vroeger de RSZ als het over schorsing gaat .

De VDAB heeft NU ook een controle dienst en die kan en doet dit ook ieder werkzoekende schorsen als hij niet mee werkt met de VDAB.

Op dit ogenblik zijn er drie instanties die een werkloze kan schorsen .

1/ De VDAB

2/De RVA

3/ De Rechtbank .

En lees mijn stelling maar eens na !!

https://www.vdab.be/rechtenenplichten/controle
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#18 , 25 okt 2019 17:35

Ik wil iedereen toch doen opmerken van wat ik al de gehele tijd zei juist was .

Dat de VDAB nu de zelfde bevoegdheden heeft als vroeger de RSZ als het over schorsing gaat .

De VDAB heeft NU ook een controle dienst en die kan en doet dit ook ieder werkzoekende schorsen als hij niet mee werkt met de VDAB.

Op dit ogenblik zijn er drie instanties die een werkloze kan schorsen .

1/ De VDAB

2/De RVA

3/ De Rechtbank .

En lees mijn stelling maar eens na !!

https://www.vdab.be/rechtenenplichten/controle
Lowie,
Als TS nu nog niet genoeg info heeft, weet ik het ook niet meer.
Appreciatie is dikwijls ver te zoeken.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#19 , 25 okt 2019 18:01


Lowie,
Als TS nu nog niet genoeg info heeft, weet ik het ook niet meer.
Appreciatie is dikwijls ver te zoeken.
Ik wist dat de VDAB nu ook zelf kan schorsen, mijn schoondochter is bemiddelaarster VDAB en heb haar al meermaals horen zegen als ze niet komen opdagen op haar uitnodigingen, dat ze dit naar controle gestuurd word en men ze dan meestal schorst, dus men heeft de RVA niet nodig om te schorsen.

De VDAB doet nu net het zelfde werk dan 50 jaar geleden de RVA.

De RVA doet natuurlijk nog andere zaken wat werkloosheid betreft .

En wat appreciatie betreft, ik heb nog steeds elke week zeker 1 die vraag hoe ze een GCV kan stop zetten.

Er is een tijd geweest nooit één bedankje nadien, nu de laatste weken heb ik al altijd een bedankje gehad wat me terug de moet geeft voor dit verder te doen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#20 , 25 okt 2019 18:18

En met die bemoedigende woorden sluiten we dit topic!
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Terug naar “Werkloosheid”