Proces Werkloosheidsuitkering

VincentV
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Proces Werkloosheidsuitkering

#1 , 21 aug 2019 14:40

Ik kreeg verleden week een brief in de bus van de RVA met een uitnodiging naar het werkloosheidsbureau.
Er werd in de eerste plaats verwezen naar het KB van 25/11/1991.

In 2017 ontving ik een werkloosheidsuitkering tot 06/04, wanneer ik me inschreef als zelfstandige in hoofdberoep.
Tot 06/04 was ik dus werkloos en deed af en toe opdrachten voor een interimkantoor.

Om kort samen te vatten, mijn inkomsten voor dat jaar zijn hoger dan het toegelaten grensbedrag, nl. €45546,91.

Nu vind ik het vreemd dat er wordt gekeken naar mijn inkomsten voor én na 06/04, dus van het volgende jaar.
Wat ik na 06/04 heb verdiend kan toch geen invloed hebben op de uitkering die ik voordien ontvint?
Moet ik er niet enkel gekeken worden naar wat ik verdiend heb van 01/01 tot 06/04?

Weet iemand hier iets meer over of waar kan ik hier meer info over vinden?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3797
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 aug 2019 15:10

Uit uw topic kunnen wij geen fatsoenlijke vraagstelling ventileren. Kan u ons meedelen op welk artikel de RVA zich in haar schrijven baseert. Het KB van 25/11/1991 is heel ruim.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

VincentV
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 aug 2019 17:44

Mijn excuses als ik onduidelijk was.
Ik vind alleszins geen artikel terug in de brief. Ze verwijzen gewoon naar dat KB.

Volgens de RVA heb ik in 2017 te veel verdiend, maar ik vind daar zelf niet zo veel info over terug.
Ik kreeg een brief die stelt dat ik mijn inkomsten voor dat jaar hoger waren dan het toegelaten grensbedrag, nl. €45546,91.

Van waar dit grensbedrag komt, weet ik niet. Ik vind daar niets over terug.
Ik weet ook niet of dit het grensbedrag voor een volledig jaar is of over de periode van 01/01 tot 06/04.

Mijn vragen zijn als het volgt:
Waar komt dit grensbedrag vandaag en gaat dit om wat ik verdiend heb tijdens mijn werkloosheid als interim of voor het volledig jaar?
Klopt mijn redenering dat de RVA enkel kan rekening houden met wat ik voor 06/04 verdiend heb?

Reclame

denlowie
Berichten: 15926
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 aug 2019 18:11

Dit is een ingewikkeld geval, en ook de wetgeving werkloosheid is ook zeer ingewikkeld.

Ik raad je aan om de dienst die je de uitbetalingen deden, deze eens te bezoeken en hun om uitleg te vragen, zij hebben nog u dossier
Op internet zal je met u geval moeilijk geholpen kunnen worden ..
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Werkloosheid”