Opbouw volledig werkloosheid.

theinsecure
Topic Starter
Berichten: 20

Opbouw volledig werkloosheid.

#1 , 25 jul 2019 12:28

Hoi.

Ik ben van plan op te stoppen bij huidigwerknemer aangezien het niet meer goed klikt, de hele werkvloer is hier verpest, iedereen zit constant te ruziën etc... ik had gisteren en serieuze discussie met de baas, waardoor ik denk dat zij mij gaan willen ontslagen ( misschien vertrek ik eerder )

Maar nu sta ik er bij stil ik heb 2j geleden een jaar op werkloosheid gezeten toen is mijn uitkering gedaald naar een 560 euro... kwam van 1250. Nu heb ik schrik wanneer ik tijdelijk terug werkloos ben ik het met €500 moet doen. Ik heb een hypotheek lopen en alleen staande vader van 2.

Het is ook vakantie dus werk vinden zit er niet dik in denk in tot september.

Nu is mijn finale vraag: hoelang moet men gewerkt hebben om terug recht te hebben op de volle uitkering? Dus na men ooit al op een werkloosheidsuitkering heeft gezeten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 jul 2019 13:04

Ik denk 12 maanden !

Voor de zekerheid dit van RVA eens lezen .

https://www.rva.be/nl/hoelang-moet-ik-g ... te-bekomen
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 jul 2019 14:22

Denk er aan, indien u zelf ontslag neemt, bent u vrijwillig werkloos met alle gevolgen van dien.

U hebt uw werk verlaten?

In geval van werkverlating zonder wettige reden, kunt u een verwittiging krijgen of kunt u van het recht op uitkeringen uitgesloten worden gedurende ten minste 4 weken en ten hoogste 52 weken. Een deel of het geheel van deze periode kan het voorwerp vormen van een uitstel, d.w.z. dat u tijdens de periode van uitstel het recht op uitkeringen behoudt.
Verlaat u uw werk voor een andere dienstbetrekking, dan heeft u bovendien geen recht op uitkeringen gedurende 4 weken te rekenen vanaf de verandering van dienstbetrekking, behalve in geval van tijdelijke werkloosheid of wanneer u die dienstbetrekking verliest ten gevolge van overmacht.
U kunt voor onbepaalde duur van het recht op uitkeringen uitgesloten worden als u uw werk hebt verlaten met het opzet uitkeringen aan te vragen en werkloos te blijven (in dit laatste geval zal u opnieuw arbeidsdagen in loondienst moeten bewijzen om weer toegelaten te worden tot de werkloosheid).

U werd ontslagen door uw eigen schuld?

Indien u schuld hebt aan uw ontslag, kunt u een verwittiging krijgen of kunt u van het recht op uitkeringen uitgesloten worden gedurende ten minste 4 weken en ten hoogste 26 weken. Een deel of het geheel van deze periode kan het voorwerp vormen van een uitstel, d.w.z. dat u tijdens de periode van uitstel het recht op uitkeringen behoudt.
U hebt schuld aan uw ontslag (= het initiatief om de overeenkomst te beëindigen gaat uit van de werkgever) indien u persoonlijk een fout hebt begaan die uw ontslag heeft veroorzaakt.

zie ook : https://diensten.rva.be/apps/docmgt/doc ... terms=true
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”