Van invaliditeit naar werkloosheid.

nike9000
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Van invaliditeit naar werkloosheid.

#1 , 21 mei 2019 21:02

Al 8 jaar sta ik op invaliditeit(komende van werkloosheid) door rugproblemen. In 2017 ben ik 2 maal geopereerd geweest aan de rug. Ook vorig jaar in februari 2018. Ik ben intussen 58 jaar. Nu gaat het wel beter maar ik heb nog steeds fysieke beperkingen. Ik durf van tijd wel te solliciteren maar de reactie is nihil. Ook al gesprekken aangegaan om te kijken of ik nog kans maak maar helaas .De meeste werkgevers haken af nadat ze vernomen heb rugpatiënt te zijn.Nu stel ik me de vraag of een adviserend geneesheer van mijn mutualiteit me zo maar kan laten overplaatsen naar de werkloosheid. Fysieke beperkingen blijf ik houden. Dus zwaar weeg of zelfs een job met constant zitten is uit den boze.Hoe zit het met mijn uitkering? Ik heb een partner met een inkomen en een kind ten laste ( mijn laatste loon in 2011 was 2678€) . Wat zal het bedrag zijn van mijn werkloosheidsuitkering ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
rico123
Berichten: 176

#2 , 22 mei 2019 11:14

Veel hangt af van uw werkverleden maar op onderstaande link vind je veel informatie.
Ik dacht ( maar ben niet 100% zeker ) dat uw uitkering niet daalt als "werkzoekende met een beperking"!
Misschien iemand anders die dit kan bevestigen.

https://www.rva.be/nl/documentatie/infoblad/t67

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”