Uitkering Vergoeding RVA tijdens beroep CM

theinsecure
Topic Starter
Berichten: 20

Uitkering Vergoeding RVA tijdens beroep CM

#1 , 02 mei 2019 18:20

Beste,

Normaal gezien krijgt men een tegemoetkoming van de RVA als men in beroep is tegen het ziekenfonds.

Nu is mijn vraag of deze uitkering daalt in de afwachting van de uitspraak?

Groeten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 mei 2019 18:55

Normaal gezien blijft de vergoeding hetzelfde. Heb juist eenzelfde geval meegemaakt dat meer dan 1 jaar duurde, bedrag werkloosheid bleef hetzelfde.

theinsecure
Topic Starter
Berichten: 20

#3 , 03 mei 2019 10:51

Normaal gezien blijft de vergoeding hetzelfde. Heb juist eenzelfde geval meegemaakt dat meer dan 1 jaar duurde, bedrag werkloosheid bleef hetzelfde.
Bedankt voor de reactie,

Awel dat dacht ik ook maar mijn “werkloosheidsuitkering” is exact na een jaar beroep gezakt dat is zeer vreemd.

Reclame

Mathieu Rutten

#4 , 03 mei 2019 11:24

Beste,

Bij tijdelijke werkloosheid (dwz de werknemer is nog verbonden door een arbeidsovereenkomst) blijft het bedrag gelijk.

Indien men echter ontslagen is wegens medische overmacht, is er geen arbeidsovereenkomst meer.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 mei 2019 11:30

#4 Mathieu,

Ik denk dat theinsecure door de controle dokter van de mutualiteit van de ziekte uitkeringen geschrapt is.
Hij zal daar waarschijnlijk niet mee akkoord gaan en dus een beroep hebben ingesteld tegen de mutualiteit door zijn vakbond. Ik denk dat het arbeidscontract nog loopt; niet te lezen in zijn topic.
Bij normale werkloosheid is er een degressief stelsel, behalve voor minimum trekkers en zij die 33% werkongeschiktheid hebben.

Natuurlijk heeft men in iedere probleemstelling de volledige info nodig om exact te kunnen antwoorden of ongeveer.

Terug naar “Werkloosheid”