werkloosheid schorsing

Maxymo
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

werkloosheid schorsing

#1 , 21 mar 2019 08:50

Groot was mijn verwondering dat ik op de website van de vdab lees dat men je ook kan schorsen voor onbepaalde duur. Klopt dit? Wat verstaan hun onder onbepaalde duur. Komt dit vaak voor? Wat zijn de redenen om zo'n schorsing op te lopen en wanneer wordt dit omgezet naar terug werkloosheidsuitkering?Stel dat ik zo een schorsing oploop en ik vind tussentijds werk en kom na enkele maanden terug in de werkloosheid loopt deze schorsing onbepaalde tijd dan terug verder?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 mar 2019 09:01

Ja dit kan !
U kunt voor onbepaalde duur van het recht op uitkeringen uitgesloten worden als u uw werk hebt verlaten met het opzet uitkeringen aan te vragen en werkloos te blijven

u zal opnieuw arbeidsdagen in loondienst moeten bewijzen om weer toegelaten te worden tot de werkloosheid, dus terug opnieuw u dagen opbouwen ..
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Maxymo
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 mar 2019 10:50

En hoeveel dagen moeten dit zijn?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 mar 2019 11:08

En hoeveel dagen moeten dit zijn?
Dit is volgens je ouderdom .

jonger dan 36 jaar !
ofwel 312 dagen gedurende de 21 maanden voorafgaand aan uw aanvraag;
ofwel 468 dagen gedurende de 33 maanden voorafgaand aan uw aanvraag
ofwel 624 arbeidsdagen gedurende de 42 maanden voorafgaand aan uw aanvraag.

van 36 jaar tot 49 jaar

ofwel 468 dagen gedurende de 33 maanden voorafgaand aan uw aanvraag;
ofwel 624 arbeidsdagen gedurende de 42 maanden voorafgaand aan uw aanvraag;
ofwel 234 dagen tijdens de 33 maanden + 1.560 dagen tijdens de 10 jaar die voorafgaan aan deze 33 maanden;
ofwel 312 dagen tijdens de 33 maanden + voor elke dag die ontbreekt om tot 468 dagen te komen, 8 dagen tijdens de 10 jaar die deze 33 maanden voorafgaan.

vanaf 50 jaar
ofwel 624 dagen gedurende de 42 maanden voorafgaand aan uw aanvraag;
ofwel 312 dagen tijdens de 42 maanden die uw aanvraag voorafgaan en 1560 dagen tijdens de 10 jaar die deze 42 maanden voorafgaan;
ofwel 416 dagen tijdens de 42 maanden + voor elke dag die ontbreekt om tot 624 dagen te komen, 8 dagen tijdens de 10 jaar die deze 42 maanden voorafgaan.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Maxymo
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 mar 2019 16:29

Hallo!
Bedankt om de informatie door te sturen Denlowi.

JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#6 , 19 apr 2019 22:06

Bericht gewist dat niets ter zake deed.
JurecaBE moderator

Terug naar “Werkloosheid”