vdab bemiddeling

Ann45
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

vdab bemiddeling

#1 , 13 mar 2019 09:11

hallo,

Gisteren kreeg ik kandidaat stagiaire met haar begeleidster op intake. De kandidate was meerdere jaren met haar man zelfstandig (frituur) geweest. Ze hebben die zaak overgegeven en op grond van voorgaande jobs kon de vrouw vervolgens stempelen. Ze heeft een cursus verkoop gedaan (via vdab) en zou nu een stage moeten doen. De dame staat daar echter helemaal niet voor open en wil/kan niet begrijpen dat ze eerst een intake moet doen en dat niet alles volgens haar visie kan verlopen. Tijdens het gesprek trachtte ze zelfs de rollen om te draaien door zowel mij, de begeleidster en de firma waarvoor ik werk in vraag te stellen. Ze was zeer aanvallend (verbaal) . De begeleidster waar ik eigenlijk al jaren goede contacten mee heb heeft plaatsvervangend excuus aangeboden. Blijkbaar zou de dame in kwestie door deze kwestie naar de bemiddelaar vdab moeten en kan ze haar stempelgeld verliezen? Kan het zijn dat de vdab mij gaat aanspreken om te getuigen voor dit voorval? Ik heb daar eigenlijk liever niets meer mee te maken. Het is de eerste keer in 18 jaar dat ik bij een intake (stagiaire of sollicitante) dergelijke houding meemaak. Er zijn er al nog geweest waarbij ik na 2 zinnen merk dat ze geen echt interesse hebben maar dit sloeg echt alles.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding