Als de RVA mijn uitkering zal schorsen, dan heb ik niet alleen gezondheidsproblemen, maar ook nog eens financiële problemen erbij. Of ik dan nog wel wil door gaan met mijn leven, weet ik niet.
Je moet het niet zo dramatiseren. De brieven van de VDAB en de RVA zijn altijd zeer pretentieus opgesteld, maar je ziet nu met mijn geval hoe het kan gaan.
Toen ik mijn brief van de tweede schorsing kreeg voor onbepaalde duur heb ik met een hartslagmeter geslapen omdat mijn hart trager en trager ging kloppen en ik dacht dat het stil zou vallen. Normaal is het 80 maar het ging naar 45. Toen ik de brief liet zien aan mijn advocaat stelde hij plots niets meer voor.
Als je er alleen voor staat, als je vergeet dat je een advocaat hebt en dat je in beroep kunt gaan dan ziet het er zeer slecht uit. Je mag het gewoon niet vergeten. Spreek het in op een bandje en draai het een hele dag.
Ga naar de eerste zitting van de pro deo advocaten van je gemeente en leg het uit. Zeg dat iemand anders op die manier al gelijk heeft gekregen van de rechtbank. Laat de tekst zien die ik hier gepost heb en die van het vonnis komt. Ze gaan je direct een advocaat geven.
Als je niet weet hoe het moet kun je nog naar een Justitiehuis waar ze gratis juridisch advies geven.
Je kunt ook vrijwillig naar de psychiatrie gaan, dan vragen ze voor jou OCMW-steun en een pro deo advocaat. Je mag dan op elk moment vertrekken. Van de VDAB en de RVA moet je je dan niets meer aantrekken.
Je gaat toch geen zelfmoord plegen voor het spastisch geschrijf van de VDAB en de RVA?
Over een jaar ga je er mee lachen.