#193 , 05 jun 2011 11:59
ik kom hier eens vragen wat ik hier het beste kan mee doen ,kan beter van te voren ingelicht zijn. ik ben sinds 2005 medisch ontslagen bij mijn werkgever wegens zware rugklachten. ik heb me toen laten inschrijven op de vdab, ik zou in kort een opleiding moet volgen iets van traject begeleiding in geel (de kiem) ik heb duidelijk gezegd op de laatste afspraak van de vdab dat ik ook nog ander medische problemen heb. momenteel ben ik nu op ziekenverlof omdat ik er mentaal weer doorzit en volgens mijn huisarts heeft dat nu totaal geen nut dat ik die opleiding volg. maar ik kan natuurlijk niet op ziekenverlof blijven en zolang mijn medische problemen niet opgelost zijn ga ik dat mentaal niet aan kunnen en financieel ook niet, die opleiding word wel vergoed maar ik kan dat wel eerst allemaal uit mijn eigen zak betalen . ik moet al een lening afbetalen voor mijn huis, hoop rekeningen betalen en een hoop medsiche kosten en als ik dan ook nog elke maand geld moet gaan uitgeven voor die trein naar geel voor die opleiding, dat kost me elke maand rond de 52 euro, ik moet al sparen voor die medische kosten en anders raken mijn medische problemen nooit opgelost. versta wel me niet verkeerd want op moment heb ik nog niks gehoord of problemenvan de vdab maar dat gaat er wss wel van komen. daarom beter eerst vragen welke stappen ik hier kan tegen ondernemen. hier een opsomming van mijn medische problemen weet niet dat het nodig is omdat hier te schrijven.zoals vermeld al zware rugklachten ( heb attest dokter rva 33% )vlekken in aangezicht haartransplantatie en dat kost zowiezo al 500 euro elke behandeling, probleem is die behandeling mag maar 1 keer per jaar uitgevoerd worden.dan moet ik ook nog naar een dermatoloog en wie weet wat gaatme dat nog kosten? dan vraag ik me wel af wat is het belangrijkste is iemand zijn medische problemen of opleiding? ik vind wel er zijn er genoeg die al 15 a 20 jaar stempelen en niks mankeren en daar word niks aangedaan? ik heb nooit gestempeld buiten nu met mijn rugklachten. nu gaat de vdab wss zeggen dat ik weiger , ik weiger helemaal niet, ik vraag alleen uitstel zodat ik mijn medische problemen kan oplossen. ik heb al eens telefonisch contact opgenomen met de RVA en mijn uitleg gedaan en die zei ,meneer wij hebben met de vdab niks te maken, wie moet ik nu geloven want op wetgebied daarvan ben ik weinig van op de hoogte. ikwil gerust een opleiding of lessen of iets dergelijk volgen maar niet op deze manier. hopelijk krijg ik wat informatie hierover zodat ik van te voren al weet ik de nodige stappen kan ondernemen indien het ooit nodig moest zijn