Voor mijn tweede schorsing ging het zo.
Ik had het op blz 3 al eens samengevat:
Ik ben ondertussen geschorst voor onbepaalde duur. Ik ben uitgenodigd geweest door de VDAB. Dan heb ik per brief een reden opgegeven voor mijn afwezigheid. Daarna kreeg ik een dikke brief: "Dit is het dossier dat we gaan doorgeven aan de RVA." Mijn brief zat er niet in. Daarna ben uitgenodigd bij de RVA. Ik heb mij laten vertegenwoordigen door mijn advocaat. Toen kreeg ik de brief van de RVA: "U bent uitgenodigd door de VDAB. U hebt niet gereageerd. U bent uitgenodigd door de RVA. U hebt niet gereageerd, evenmin hebt u zich laten vertegenwoordigen. Geschorst voor onbepaalde duur." Er staat geen woord in over mijn advocaat, noch over zijn argumenten. Volgens mijn advocaat hebben ze hara-kiri gepleegd om mij te kunnen schorsen. Ze kunnen het onmogelijk halen, maar ze zijn er van uitgegaan dat mijn geld op was en dat ik nu dikke problemen zou hebben. Daar zijn ze dus mis geweest: ik kan nog 6 jaar voort zonder inkomen.
Ik kreeg een uitnodiging voor een screening. Ik stuurde dan een brief om te zeggen dat ik verlof had.
Dan deden ze alsof ze die brief niet hadden gekregen, dus sindsdien steek ik ze zelf in de bus.
Dan vroegen ze dus om een reden op te geven, dus stuurde ik nog een brief.
Daarna ben ik nog zo twee keer uitgenodigd en ik heb een brief in de bus gestoken om te zeggen dat ik verlof had.
Daarna vroegen ze mij om zelf een dag uit te kiezen die ging passen, wat wil zeggen dat ik dus een dag moest aanduiden waarop ik geen verlof had.
Ik heb dan een dag voorgesteld.
Daarna stuurden ze een uitnodiging voor die dag en ze zeiden er bij dat als ik verlof nam dat ze het dan gingen doorgeven aan de RVA.
Alle uitnodigingen waren aangetekend, wat laat veronderstellen dat ze er op uit waren van mij te schorsen.
Ik had mijn advocaat vanaf de eerste uitnodiging op de hoogte gebracht en die vond dat mij niets te verwijten viel.
Op die dag was ik ziek en heb ik verlof genomen, en daarna heb ik een brief in de bus gestoken om het uit te leggen.
Daarna gaven ze dat door aan de RVA.
Mijn advocaat heeft mij schriftelijk verdedigd bij de RVA.
Daarna bleek dus dat mijn advocaat niet eens werd vermeld in de beslissing van de RVA.