Dochter heeft blijkbaar haar studies dierenzorg volbracht. Nadien studeerde ze verder via Cyntra , blijkbaar via avondonderwijs en stages overdag. In die periode liep blijkbaar ook haar wachttijd voor een uitkering. Die was net afgelopen toen ze dus een ongeval kreeg waardoor ze thuis kwam te zitten. Hierdoor heeft ze dus blijkbaar het recht verkregen op een ziekteuitkering.
Blijft dus nog altijd het probleem dat ik hiervan niet op de hoogte was en ervan overtuigd was dat ze het ongeval kreeg in de periode dat ze studeerde.
Mijn ex bracht me hiervan dus niet op de hoogte en ik betaalde dus netjes maandelijks het onderhoudsgeld tot mijn dochter een eigen inkomen zou verwerven.
Wat de terugvordering betreft van het betaalde onderhoudsgeld , ben ik van het principe dat ik mijn dochter niet moet laten opdraaien voor een foute communicatie van mijn ex. Dochter kon inderdaad niet weten hoe die situatie zat. En nu iets gaan vorderen wat mijn ex mss opgesoupeerd heeft zou onze verstandhouding er zeker niet op verbeteren.
Ik vernam wel via haar dat mijn ex ook zwaar in de financieele problemen zat en op korte tijd al enkele malen voor de rechtbank moest verschijnen wegens zware achterstalige rekeningen.
Dus om daar nog iets te gaan terugvorderen gaat volgens mij ook hopeloos worden

Op een afspraak met advocaat zit ik momenteel nog te wachten. Financieeel is dit dus momenteel niet meer haalbaar , dus zal via pro deo gebeuren.
Juridische dienst ocmw vond echter ook de ik op zijn minst stappen moest ondernemen. Want ik werd door RVA veroordeeld op basis van een foute of onjuiste verklaring die ik afgelegd zou hebben. Dit terwijl ik nochtans bewijzen leverde dat ik wel degelijk maandelijks tot zelfs december 2011 het onderhoudsgeld betaalde.