terug gaan studeren.

sweet_midnight
Topic Starter

terug gaan studeren.

#1 , 07 sep 2010 15:53

hoi,

ik ben 19 jaar en werk een 2tal jaar.
In 2maand verloopt mijn jaarcontract (winkelketen).
Nu heb ik onlangs testen moeten laten doen voor reuma wegens continue ontstekingen.
Daardoor zou ik mijn contract niet willen verlengen, en terug gaan studeren.
Mijn studies heb ik vroeger niet kunnen afmaken wegens familiale problemen, en ben dus moeten gaan werken om huur enz..
te kunnen betalen.. uiteraard is weer gaan studeren niet mogelijk als ik geen werkloosheidsuitkering kan krijgen.
aangezien mijn contract gewoon verloopt, telt dit dan als ontslag nemen of als ontslagen worden?
ook heb ik ergens gelezen dat je toestemming moet hebben van de directeur van de rva.
is het dan de bedoeling om een afspraak te maken op de rva en daar je verhaal te gaan doen?

alvast bedankt !

groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 07 sep 2010 17:28

hoi,

ik ben 19 jaar en werk een 2tal jaar.
In 2maand verloopt mijn jaarcontract (winkelketen).
Nu heb ik onlangs testen moeten laten doen voor reuma wegens continue ontstekingen.
Daardoor zou ik mijn contract niet willen verlengen, en terug gaan studeren.
Mijn studies heb ik vroeger niet kunnen afmaken wegens familiale problemen, en ben dus moeten gaan werken om huur enz..
te kunnen betalen.. uiteraard is weer gaan studeren niet mogelijk als ik geen werkloosheidsuitkering kan krijgen.
aangezien mijn contract gewoon verloopt, telt dit dan als ontslag nemen of als ontslagen worden?
ook heb ik ergens gelezen dat je toestemming moet hebben van de directeur van de rva.
is het dan de bedoeling om een afspraak te maken op de rva en daar je verhaal te gaan doen?

alvast bedankt !

groetjes
welke studies wil je doen?

sweet_midnight
Topic Starter

#3 , 07 sep 2010 20:18

daar ben ik nog niet helemaal uit..
het liefste zou ik naar mijn oude school gaan, en daar mijn 7de jaar doen..
dat is het enigste dat tussen mij en een A2 staat..
alleen vrees ik dat dat niet gaat omdat het een gewone school is..

en anders zou ik een opleiding bij syntra volgen, liefst een dagopleiding maar daar is niet zoveel keuze in..
verder weet ik niet wat nog optie's zijn..

groetjes

Reclame

JPV

#4 , 07 sep 2010 20:53

daar ben ik nog niet helemaal uit..
het liefste zou ik naar mijn oude school gaan, en daar mijn 7de jaar doen..
dat is het enigste dat tussen mij en een A2 staat..
alleen vrees ik dat dat niet gaat omdat het een gewone school is..

en anders zou ik een opleiding bij syntra volgen, liefst een dagopleiding maar daar is niet zoveel keuze in..
verder weet ik niet wat nog optie's zijn..

groetjes
Er zijn imho 3 opties:
- ofwel terug contact zoeken met je ouders en via hen je studies middelbaar onderwijs laten betalen (maw: terug thuis gaan wonen)
- ofwel hopen dat je je ontslag/einde contract kan KRIJGEN/geven+20 werkdagen werken en een toegelaten opleiding beginnen (zal in jouw geval een opleiding voor een knelpuntberoep moeten zijn)
- ofwel je A2 behalen via tweedekansonderwijs.

Terug naar “Werkloosheid”