schorsing RVA bij stopzetting interim na vast werk

mamy
Topic Starter

schorsing RVA bij stopzetting interim na vast werk

#1 , 19 aug 2010 17:22

Hey iedereen,

Ik heb mijn vast werk opgezegd voor een interimjob. Ik heb gehoord dat als je geen 6 weken bij die interim kan/wil werken, je een tijdje geschorst wordt voor een werkeloosheidsuitkering. Natuurlijk is het de bedoeling dat ik dit werk blijf doen, maar je bent met 2 voor een contract natuurlijk.
Hoe lang moet je gewerkt hebben om terug een werkloosheidsuitkering te krijgen en indien je minder werk, hoe lang wordt je dan geschorst?

Alvast bedankt voor de info

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 19 aug 2010 19:00

Hey iedereen,

Ik heb mijn vast werk opgezegd voor een interimjob. Ik heb gehoord dat als je geen 6 weken bij die interim kan/wil werken, je een tijdje geschorst wordt voor een werkeloosheidsuitkering. Natuurlijk is het de bedoeling dat ik dit werk blijf doen, maar je bent met 2 voor een contract natuurlijk.
Hoe lang moet je gewerkt hebben om terug een werkloosheidsuitkering te krijgen en indien je minder werk, hoe lang wordt je dan geschorst?

Alvast bedankt voor de info
je moet 20 dagen gewerkt hebben (in 6-dagenstelsel, dus 4 weken is voldoende). Indien niet, kan je een schorsing krijgen van 4 tot 52 weken met mogelijks een deel uitstel. schorsing = geen uitkering in deze periode.

mamy
Topic Starter

#3 , 07 sep 2010 19:09

En doen ze nadien dan lastig bij de RVA of niet?

Het is dus zo dat mijn man nu sinds vandaag te horen heeft gekregen dat hij filltime werk heeft en ik ga dan op zoek terug naar een deeltijdse job, omdat alletwee fulltime werken, niet mogelijk is met de opvang van onze dochter.

Vanaf dat ik dan terug deeltijds werk, willen we een webdesignzaak opstarten

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”