Hallo,
Weet iemand meer over de volgende problemen waarmee ik nu zit ;
In 2006 werd ik uitgenodigd door de Geneeskundige Raad voor Invaliditeit
uitgenodigd en uitgesloten van recht op uitkeringen, omdat ik niet meer zou voldoen aan artikel 100 enz.... en in diezelfde beslissing stond ook dat ik opnieuw werkloosheidsuitkeringen moest aanvragen.
Ik heb mij dan ingeschreven bij een vakbond, uitkeringen aangevraagd, ook laten weten dat ik beroep had aangetekend tegen de beslissing van de RIZIV en GRI.
Na een paar weken kreeg ik bericht van de vakbond dat ik vanaf datum x zoveel dagbedrag zou ontvangen. Ik moest enkel een kopietje van het verzoekschrift hoger beroep in de bus steken, wat ik later heb gedaan.
Mijn huisarts weigerde de formulieren en medische verslagen in te vullen en af te geven, die ik moest overmaken aan de Arbeidsrechtbank en advocaat, de prof. die mij toen behandelende zei dat het beter was het beroep te laten vallen tegen de RIZIV, de zaak jaren zou aanslepen en
niet zou slagen. Tien maanden later liet ik weten afstand te doen van mijn beroep tegen de RIZIV.
Hij gaf mij de raad 33% aan te vragen via een RVA-dokter en die kreeg ik voor onbepaalde tijd toegekend.
Twee maand geleden krijg ik dan een aangetekende brief van de RVA waarin ze vragen hoe ver ik sta met mijn beroep, kopie vonnis over te maken,.... waar ik nadien laat weten afstand van het beroep had gedaan
einde 2006.
Week later weer aangetekende brief, waarin ze laten weten ze van plan zijn ;
- al die jaren terug te vorderen ( vanaf 2006 na RIZIV uitsluiting )
- spreken ze van voorlopige uitkeringen
- gevolgen recht op uitkeringen
- verwijt niet aangegeven te hebben dat ik afstand deed van mijn beroep
- ik recht had om gehoord te worden alvorens ze een beslissing zouden
nemen
Ik ben alleen naar verhoor geweest en de waarheid verteld, gezegd dat
ik vroeg ook al eens ziek was geweest, daarna ook terug naar werkloosheid kon, beroep introk, 33% vroeg via RVA-dokter omdat ik
niet meer alle beroepen kon uitoefenen,....
Uiteindelijk heb ik de definitieve beslissing ontvangen en kort samengevat
hebben ze besloten ;
- dat ze mij uitsluiten van het recht op uitkeringen van de eerste maandag ( artikels 27,44 en 62 van K.B. 25.11.1991 werkloosheidsreglementering
-dat ik door het feit dat ik mijn beroep tegen de RIZIV introk, niet meer voldoe ,vanaf de datum van de rechterlijke beslissing, niet meer aan de
voorwaarden om voorlopige uitkeringen te ontvangen
-u werd gehoord in uw verweermiddelen....