Statuut medisch proefpersonen

Jrc1976
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Statuut medisch proefpersonen

#1 , 27 okt 2022 22:05

Ik ontvang vandaag een volledige werkloosheidsuitkering. Nu lees ik dat je als medisch proefpersoon een mooie belastingvrije vergoeding ontvangt. Kan/mag ik als werkloze hieraan deelnemen? Het is voor mij geen probleem tijdens deze testen geen uitkering te ontvangen maar worden deze inkomsten dan gezien als gewerkte tijd door de RVA? Maw bestaat er een statuut voor deze proefpersonen die dan ook de VDAB aanstuurt dat je op dat moment als ‘niet-te activeren werkloze’ gekend bent.
Los van de ethiek of je dit wil doen is mijn vraag eigenlijk simpel: kan je een job uitoefenen als medisch proefpersoon?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 30 okt 2022 13:27

Bij mijn weten mag u niet werken tijdens uw werkloosheid zonder dit te melden.
Personen die bij mijn organisatie werkten namen vrijaf -
Uw overeenkomst met de medische vereniging is wel een contract (u moet iets tekenen) is mij indertijd gezegd.

LYNX XX
Berichten: 2504
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 nov 2022 09:19

Wanneer het gaat over een medisch proefpersoon die valt onder het toepassingsgebied van de wet 07.05.2004 inzake experimenten op de menselijke peroon, worden de activiteiten die deze proefpersoon uitoefent, in principe beschouwd als activiteiten in de zin van artikelen 44 en 45 van het K.B. van 25.11.1991 houdende de werkloosheidsreglementering. De vergoedingen die de proefpersoon in dit kader krijgt, zijn cumuleerbaar met werkloosheidsuitkeringen.

Reclame

loeki
Berichten: 267

#4 , 12 nov 2022 05:44

Vraag om zeker te zijn inlichtingen bij de RVA
Kan er ook geen discussie zijn achteraf

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 nov 2022 19:59

#3 is antwoord van RVA.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Werkloosheid”