Tussen 2 jobs - uitkering

Fons54
Topic Starter
Berichten: 445

Tussen 2 jobs - uitkering

#1 , 03 sep 2022 10:23

Laatste 3 maanden via interim gewerkt met week contracten, daarvoor vast contract. Op 12 september begin ik aan mijn nieuwe job, vast contract.
Kan ik voor volgende week uitkering aanvragen? Mijn C4 zal ik pas hebben als ik al terug werkende ben....
Welke stappen moet ik ondernemen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
berenod
Berichten: 942

#2 , 05 sep 2022 07:31

Vakbond.
Hopelijk ben je lid, zij regelen werkloosheidsuitkeringen en weten exact wat kan/mag en kunnen al je papierwerk voor je doen.
Zonder vakbond ben je aangewezen op de Hulpkas voor Werkloosheidsuitkeringen (HVW).

Tijdens de corona lockdowns hebben velen die niet niet bij een vakbond waren en op het HVW moesten rekenen voor hun tijdelijke werkloosheid, aan den lijve mogen ondervinden waarom de meerderheid van Belgische werknemers bij een vakbond zijn, zij hebben hun papierwerk zelf mogen regelen en dan vele maanden kunnen wachten op hun centen!
Bij de vakbonden waren er ook vertragingen wegens de overrompeling van aanvragen, maar op een véél kleinere schaal...

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”