invaliditeitsrente in combinatie met een werkloosheidsuitkering

wanneeke
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

invaliditeitsrente in combinatie met een werkloosheidsuitkering

#1 , 09 mei 2022 20:57

Ik ben op invaliditeit en momenteel geniet ik via mijn invaliditeitsverzekering een maandelijkse invaliditeitsrente, dit bovenop de uitkering van de mutualiteit. Maar er zit een ontslag om medische redenen aan te komen ... Mijn invaliditeitsverzekering heeft al wel laten weten, dat in geval mijn arbeidsovereenkomst zou beëindigd worden, ze dan nog steeds een invaliditeitsrente zullen blijven uitbetalen zolang er een ziektebriefje blijft komen.

Nu de vraag: als er een ontslag om medische redenen zal volgen dan heb ik in principe recht op een werkloosheidsuitkering, maar kan ik dan in deze specifieke situatie mijn invaliditeitsrente combineren met deze werkloosheidsuitkering? Hoe wordt een invaliditeitsrente fiscaaltechnisch eigenlijk bekenen ... is dit een vervangingsinkomen of valt dat niet onder de noemer vervangingsinkomen?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding