Invaliditeit door angststoornis

Anov
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Invaliditeit door angststoornis

#1 , 05 jan 2022 13:17

Hey,

Ik ben 36 jaar en al 20 jaar sukkel ik met depressies en angst/paniekstoornis. Ik ben altijd aan het werk geweest met minstens 1x per jaar op ziekteverlof door voorgenoemde problemen. Sinds 8 maanden zit ik weer thuis. Ik heb geprobeerd om progressief te werken maar is niet gelukt. Ik neem al 20 jaar medicijnen hiervoor en heb al psychologen, therapieën en kinesisten (Voor ademhalingsoefeningen) gehad. Laatste 8 maanden opname ziekenhuis geprobeerd, dagopname geprobeerd. Loop nu bij psychiater en psychotherapeut. Ik blijf maar hervallen.Over minder dan 4 maanden zou ik op invaliditeit vallen. Laten ze dit toe met depressie en angst/paniekstoornis? Ik hoor soms dat ze dit niet serieus nemen. Die onzekerheid maakt mijn angsten en paniek nog erger. Als ik niet kan werken lukt het toch niet. Maar zonder uitkering kom ik er ook niet.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8825

#2 , 05 jan 2022 13:38

Een psychiater is een arts. Als hij/zij uw diagnose heeft gesteld, en het gaat over een endogene of neurologische aandoening (dus geen voorbijgaande depressie die getriggerd wordt door een traumatische gebeurtenis, al kan zo'n depressie ook weer uitmonden in een chronische depressie) dan is invaliditeit een mogelijkheid. Overleg met uw psychiater en luister vooral niet aan wat mensen of/op sociale media vertellen.

lucas123456
Berichten: 44
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 jan 2022 14:23

Ongeveer zelfde geval voorgehad met zelfde klachten: na 1 tot 2 jaar ziekenkas eiste de controledokter van de ziekenkas dat ik dan maar gemakkelijker en minder stresserend werk moest gaan doen. Tja, tegenwoordig willen ze iedere zieke terug aan het werk krijgen...

Reclame

Anov
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 jan 2022 23:33

@eylis: dank je voor je reactie.
@lucas123456: het probleem ligt niet enkel aan het werk. Heb geen stresserend werk ofzo. Al last van toen ik 16 was. Hoge school niet kunnen afmaken, geen kinderen, van voltijds job naar halftijds gegaan. Dus al veel aanpassingen in mijn leven gedaan vind ik. Maar ik ga moeten afwachten wat de toekomst brengt en er niet teveel over piekeren, want dat maakt het alleen maar erger. Maar is niet altijd makkelijk.

Terug naar “Werkloosheid”