Beste
Tijdens mijn corona-werkloosheid heb ik interim gewerkt op deeltijdse basis. Mijn stempelkaarten waren telkens in orde. Qua inkomen (loon + uitkering) was mijn loon globaal gelijk aan de maanden dat ik niet ging werken en enkel van een uitkering genoot. Vorige maand in september is mij een terugvordering toegestuurd van de RVA voor de maanden februari, maart & april. Feit is nu dat ik door te gaan werken minder zal verdiend hebben dan als ik thuis was gebleven en niets had gedaan. Er moet mij minder uitkering worden betaald, ik verricht arbeid, ik betaal belastingen en 6 maanden later moet ik nog geld terugbetalen? Had ik begin maart gezien hoe weinig mijn uitkering bedroeg, dan was ik gewoon gestopt met werken. Ik begrijp de oorspronkelijke berekening die gebeurd is in de maanden februari, maart & april, de herberekening is me nog steeds een beetje vaag. Mijn uitkering wordt drie maanden foutief berekend? Zes maanden later wordt ineens een andere berekeningsformule toegepast? Volgens mijn vakbond is het correct en heeft aanvechten geen zin. De Vlaamse Overheid stimuleert dus om thuis te zitten en niets te doen?