Te late aanvraag voor invaliditeitsuitkering

Gido1992
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Te late aanvraag voor invaliditeitsuitkering

#1 , 22 mei 2017 18:23

Hallo

Mijn moeder werd op 6 januari 2017 geopereerd aan haar netvlies en een maand later geopereerd aan haar cataract, dit gebeurde allemaal aan haar rechteroog. Maar omdat de oogarts zei dat een kans op een ongeluk na een operatie maar 5% was, dus ze had 5% kans dat ze weer cataract of een netvliesscheur zou krijgen, hadden we besloten om geen aanvraag in te dienen voor een invaliditeitsuitkering.

Paar weken geleden(begin mei) gingen we weer op controle en er bleek dat haar netvlies (alweer) dit keer erger gescheurd was waardoor mijn moeder direct een zware operatie heeft moeten ondergaan en nu voor een halfjaar volgens haar fysieke situatie aan haar oog arbeidsonbekwaam is. Bovendien moet ze binnen de 6 maanden opnieuw een operatie ondergaan om het olie gedeelte van haar oog te laten verwijderen(dit gaat niet vanzelf weg) waardoor ze weer extra maanden arbeidsonbekwaam zal zijn.

Wij zijn meteen na haar laatste operatie een aanvraag gaan indienen bij de OCMW voor een invaliditeitsuitkering voor mijn moeder maar nu ben ik vergeten te vragen of ze recht heeft op een uitkering van voor de aanvraag(dus voor een uitkering van haar eerste netvlies operatie in januari tot nu) of heeft ze enkel recht op een uitkering VANAF aanvraag? Voorlopig mag mijn moeder niks optillen en moet ze 75% van haar dag doorbrengen in haar bed door naar 1 kant te liggen.

Alvast hartelijk bedankt

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding