Hoger beroep tegen adviserend geneesheer ziekenfonds

Mariette
Berichten: 2507

Re: Hoger beroep tegen adviserend geneesheer ziekenfonds

#16 , 12 sep 2016 11:40

HET antwoord is "ja" er wordt wel degelijk nog controle uitgeoefend voor iemand die arbeidsogneschikt blijft na 55 jaar
( denk dat Maggy de Block en Kris Peeters het niet graag zou horen, moest het niet zo zijn )

De rest is allemaal zever in pakjes
Dan heb ik al tien jaar zever in pakskes ondergaan blijkbaar. Sinds mijn 55 kreeg ik geen controle meer, en dat werd me tijdens de laatste controle ook medegedeeld.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mariette
Berichten: 2507

#17 , 12 sep 2016 11:42

HET antwoord is "ja" er wordt wel degelijk nog controle uitgeoefend voor iemand die arbeidsogneschikt blijft na 55 jaar
( denk dat Maggy de Block en Kris Peeters het niet graag zou horen, moest het niet zo zijn )

De rest is allemaal zever in pakjes
Dan eet ik al tien jaar zever uit pakskes.

Sinds mijn 55ste heb ik geen controles meer moeten ondergaan, en dat werd me dan ook bij de laatste controle medegedeeld.

Maar Jef zal het wel beter weten waarschijnlijk.

denlowie
Berichten: 15940
Juridisch actief: Nee

#18 , 12 sep 2016 11:50

Dan heb ik al tien jaar zever in pakskes ondergaan blijkbaar. Sinds mijn 55 kreeg ik geen controle meer, en dat werd me tijdens de laatste controle ook medegedeeld.
Ik denk dat toch de ene aandoening ook de andere niet is, iemand die zijn twee benen bij een ongeval verloren is, of iemand die een kleine rug operatie heeft gehad, dit zijn wel twee grote verschillen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Mariette
Berichten: 2507

#19 , 12 sep 2016 22:11

Met een "kleine rugoperatie" geraakt men ook geen tien jaren - mèt controles - op arbeidsongeschiktheid.

denlowie
Berichten: 15940
Juridisch actief: Nee

#20 , 13 sep 2016 07:11

Met een "kleine rugoperatie" geraakt men ook geen tien jaren - mèt controles - op arbeidsongeschiktheid.
Het was ook maar een voorbeeld, ik ken dit niet !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#21 , 13 sep 2016 07:28

ja waarom niet : pensioenleeftijd is toch 65 (67 jaar )
Iedereeen wordt geacht om langer te moeten werken, en zij die niet kunnen werken worden tot pensioenleeftijd gecontroleerd
Tenzij dit zeer recent veranderd is, controleert men niet meer vanaf 55 jaar.
Misschien hangt het af van de aard van de ziekte/invaliditeit.

In ieder geval werd ik na mijn 55ste nooit meer gecontroleerd (en dit werd me trouwens ook medegedeeld door de controle arts)
Mariette, persoonlijke ervaringen niet gebruiken om direct door te trekken naar iedereen.

Er worden wel degelijk mensen van 55+ nog arbeidsgeschikt verklaart, zelfs na jarenlange ziektes. Dit was zo vroeger en is nu ook nog zo.

denlowie
Berichten: 15940
Juridisch actief: Nee

#22 , 14 sep 2016 09:51

Dit staat vandaag in het Nieuwsblad.

Minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open Vld) heeft een plan klaar om meer controles uit te voeren bij langdurig zieken. Daarvoor zal het Rijksinstituut voor invaliditeit en ziekteverzekering (Riziv) een team van artsen inschakelen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jefke007
Berichten: 1817

#23 , 14 sep 2016 10:17

Inderdaad, mogelijk om te vermijden dat sommigen zich ziek zouden laten schrijven omdat ze tegenwoordig niet makkelijk meer in SWT kunnen

Zou ook kunnen dat 'Maggie' deze draad hier gelezen heeft

En inderdaad zelfs als een adviserend geneesheer van een ziekenfonds zou gegezegd hebben dat hij een bepaald patient na 55 jaar niet meer zou oproepen, kan het RIZIV het nog wel degelijk ook doen

jefke007
Berichten: 1817

#24 , 14 sep 2016 11:00

reeds na 1 maand ziekte zou men hen mogelijk deeltijds terug aan het werk proberen te zetten

Zal wel mooi in haar statistieken uitkomen zeker ? Weer zoveel bespaart

http://nl.metrotime.be/2016/09/14/news/ ... ig-zieken/

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#25 , 14 sep 2016 11:03

in de statistieken blijft een deeltijds zieke wel een zieke hoor :).

In principe ben ik trouwens pro, in de praktijk vrees ik héél veel mistoestanden.

Van Camp
Berichten: 209
Juridisch actief: Nee

#26 , 14 sep 2016 15:22

Onze sociale zekerheid heeft nooit zo onder druk gestaan als nu door het ongebreidelde immigratiebeleid. Azielzoekers/vluchtelingen met gezondheidsproblemen worden sowieso geregulariseerd en komen bijgevolg niet op de arbeidsmarkt terecht maar in de bijstand, lees: ziekenkas of OCMW. En dan is men verwonder dat er honderdduizenden arbeidsongeschikten zijn, dat handenvol geld kost. Zelfde verhaal met de werkloosheidsuitkering. En dan is men natuurlijk genoodzaakt de sociale zekerheid af te bouwen met alle catastrofale gevolgen van dien.

mava105
Berichten: 22351
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#27 , 14 sep 2016 16:35


JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#28 , 14 sep 2016 19:49

Onze sociale zekerheid heeft nooit zo onder druk gestaan als nu door het ongebreidelde immigratiebeleid. Azielzoekers/vluchtelingen met gezondheidsproblemen worden sowieso geregulariseerd en komen bijgevolg niet op de arbeidsmarkt terecht maar in de bijstand, lees: ziekenkas of OCMW. En dan is men verwonder dat er honderdduizenden arbeidsongeschikten zijn, dat handenvol geld kost. Zelfde verhaal met de werkloosheidsuitkering. En dan is men natuurlijk genoodzaakt de sociale zekerheid af te bouwen met alle catastrofale gevolgen van dien.
een azielzoeker/vluchteling met gezondheidspreblemen heeft geen recht op een uitkering van het ziekenfonds. Daarvoor moet je eerst voldoende gewerkt hebben. Vluchtelingen hebben ook geen recht op OCMW-steun

voor een gedetailleerd overzicht, zie: http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2 ... dan-belgen (weliswaar niet neutraal, maar de tekst qua rechten klopt volledig)

Terug naar “Werkloosheid”