Nog altijd recht?

BrVH17
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Nog altijd recht?

#1 , 29 aug 2016 18:04

Goeieavond iedereen,

Ik zit met een dilemma, heb vorig (schooljaar) van september tot eind juni gewerkt.
Voor de vakantie heb ik een C4 gekregen, en was ik uitkeringsgerechtigd. (gaat over een job in het onderwijs, contract met bepaalde duur.)
Ook heb ik voor de vakantie al een contract getekend voor het volgende jaar, maar ik heb tijdens de vakantie besloten om dit contract toch te annuleren vóór aanvang. (heb de werkgever gecontacteerd, men zei dat het oké was, maar ben verder niet veel wijzer geworden.)
Als ik mijn werkloosheidsprofiel bekijk bij de vakbond, zie ik dat mijn dossier word bekeken door de RVA. (Zorgen maken?)
Hierbij dus de volgende vragen: heb ik nog steeds recht heb op een werkloosheidsuitkering?
Of is er hier sprake van vrijwillig ontslag?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4685
Locatie: Diest

#2 , 29 aug 2016 19:33

Werkloosheidsuitkering is een ondersteuning vanuit de gemeenschap in periodes van onvrijwillige werkloosheid. Voor zover ik kan opmaken uit uw post heeft u een passende betrekking eerst aanvaard en nadien geweigerd. Naar de filosofie van het systeem kan uw werkloosheid moeilijk als ongewenst beschouwd worden. Dus hou best wel rekening dat men hier mogelijk een verklaring zal vragen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”