In 2013 combineerde ik mijn hoofd job (full-time) met een tweede job (part-time), beiden in loondienst.
In die periode was ik regelmatig economisch werkloos bij mijn hoofdberoep maar ging dan wel werken bij mijn tweede werkgever.
Ik heb mijn economische werkloosheidskaart steeds juist ingevuld (werd nooit betwist!!) maar door een fout van mijn uitbetalingsinstelling kreeg ik die dagen toch betaald.
Het jaar erop kreeg ik dan een terugvordering en die heb ik onmiddellijk betaald.
Opmerking : hetzelfde probleem stelde zich ook in 2012. Zelfde procedure nl terugvordering en jaar later betaald.
Dit gaf steeds problemen bij mijn belastingsaangiftes met rectificaties tot gevolg.
Daar ik in de metaalsector werkte (ik ben nu met swt), kregen wij ook een bijpassing van de bestaanszekerheidskas van de metaal.
Vandaag 10/06/2016 ontving ik een schrijven van mijn uitbetalingsinstelling ;
U heeft te veel uitkeringen ontvangen. Het fonds beschikt over een termijn van 3 jaar om een beslissing te nemen over uitkeringen die ten onrechte werden uitgekeerd Deze periode gaat in vanaf de eerste dag van het trimester volgend op die waarin de uitkering heeft plaatsgevonden.
Het betreft terugvordering van 110 Euro voor de maand 03/2013 (eerste communicatie).
ps De dagen dat ik economische werkloos was kreeg ik voor mijn part-time job veel minder loon, mijn economische werkloosheidsbedrag (waar ik vrijwillig afstand van nam door te gaan werken bij mijn tweede job) was veel hoger.
Vraag : ben ik verplicht dit te betalen? Indien niet, hoe moet ik dat dan verantwoorden (verjaring?).