uitnodiging VDAB

Luna_
Topic Starter

uitnodiging VDAB

#1 , 29 mei 2015 09:20

Hallo iedereen,

Ik ben een 24-jarige verpleegkundige, en ben direct na school aan het werk gegaan zonder enige onderbrekingen. Ik ben verhuisd met mijn vriend en heb van werkgever moeten veranderen, bij deze nieuwe werkgever kreeg ik een voorlopig contract en deze werd niet verlengd. Ik ben werkzoekende sinds 04/05/2015 en dit is ook mijn inschrijvingsdatum bij de VDAB en RVA.

Ik heb een mail gekregen van de VDAB dat ik mij moest aanmelden voor een infosessie in het kader van het jeugdwerkplan, dit op 28/05 om 9u. Ik was er echt van overtuigd dat dit een vrijdag was maar donderdagavond keek ik nog eens naar de mail en zag dat ik eigenlijk die ochtend had moeten gaan en mij zeer erg vergist had. Normaal ben ik iemand die overal een kwartier te vroeg is, en altijd bij alles stipt en in orde is, ik ben er nu echt niet goed van dat me dit overkomen is, het is totaal niet naar mijn gewoonte.

Ik heb de avond zelf nog naar mijn consulent een mail gestuurd met mijn verontschuldigingen en dat ik bij de VDAB een nieuwe afspraak zou gaan maken de volgende dag. Deze mail heb ik ook bewaard. De volgende dag heeft de consulente echter al geantwoord dat ze een nieuwe afspraak gemaakt heeft voor 18/06/2015 om 9u maar dat het wel een aangetekende uitnodiging zal zijn.

Ik voel me momenteel oliedom dat dit kon gebeuren en zit er nu echt mee in mijn maag dat dit verdere gevolgen zou kunnen hebben bij de rva... Kan de rva hiervoor al sancties ondernemen?

Mvg,

Stefanie Bonte

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ellen1990

#2 , 29 mei 2015 17:16

hey
ik heb dit ook al eens voor gehad
als dit de eerste keer is en je direct gereageerd hebt voor een nieuwe afspraak zal dit geen verdere gevolgen hebben
je moet dan natuurlijk wel op de andere uitnodigingen direct ingaan of als je iets anders te doen hebt bv sollicitatie of een dagje ergens proberen moet je dit aantonen ùet een bewijsje

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”