2 jaar geleden werd ik op de laatste dag van mijn proefperiode ontslaan. puur pestgedrag van mijn ex-baas.
daarenboven probeerde hij nog enkele extra kosten (1600 euro) op mijn nek te schuiven via een advocaat. sommige daarvan gegrond en was ik bereid te betalen, maar sommige totaal uit de lucht gegrepen en daartegen wilde ik mij verzetten.
ik had echter nog nooit een advocaat nodig gehad en contacteerde daarom een via-via-contact.
tijdens de verdediging op de geëiste bedragen bleek dat ik waarschijnlijk ook te laat ontslagen was en dus nog recht had op 3 maanden opzegvergoeding.
Nu na 2 jaar is de zaak eindelijk afgehandeld en heb ik het pleit gewonnen. ik heb recht op een uitbetaling van +/-4800 euro, alle sociale lasten er al vanaf getrokken.
Ik krijg echter ook de factuur van de advocaat en voor amper 20u werk (zoals in de factuur aangeduid staat) ofte 2.5 dagen van 8u moet ik bijna 4000 euro betalen aan de advocaat. Briefwisseling is 11euro ex BTW per brief (44 stuks!!)!!
Ik heb dus nog recht op 995 euro, want het totale bedrag werd op rekening van de advocaat (denk ik) overgemaakt en kan dus enkel nog 995 euro gestort krijgen.
Ik vrees echter dat ik ook nog 3 maand werkeloosheidsuitkering moet terugbetalen, dus zit even met mijn handen in het haar.
De rekening van de advocaat lijkt me veel te hoog en wil ook weten hoe ik het met de RVA regel (moet dit uberhaupt van mijnetwege gemeld worden?)
voor de zuurpruimen onder ons, ik ben intussen al weer een dik jaar aan het werk en heb het geld om terug te betalen maar wil gewoon raad om niet te veel af te moeten geven.
alle raad is welkom!
Dank