Partner gaat zelfstandig worden

goldman
Topic Starter

Partner gaat zelfstandig worden

#1 , 24 jan 2015 18:25

Ik ben gedurende 1 jaar voltijds werkloos en gezinshoofd.

Partner wilt zelfstandig worden in een vennootschap zal ze zaakvoerder worden.
Zelf heb ik met deze onderneming niets te maken.

Wel komt de maatschappelijke adres op de partner haar adres (waar wij wonen dus). Ze gaat bij oudere nagels verzorgen. Ze plant de eerste 6 maanden max 400 a 500 euro uit trekken als eigen vergoeding, de vergoeding zal door de vennootschap uitbetaald worden per kwartaal aan haar aldus 1200 a 1500 per kwartaal.

Wordt ik onmiddellijke terug beschouwd als samenwonende ?
Hoeveel tijd heeft men om dit te moeten aangeven aan de uitbetalingsinstelling ?

Ik hoop dat de wetgever hier even de kans laat om te kunnen starten zonder financieel gevolgen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 jan 2015 18:28

Voor geen problemen te hebben geef je dit onmiddellijk aan bij de RVA, zelfs liefst op voorhand !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JPV

#3 , 24 jan 2015 19:09

ze beschikt over een beroepsinkomen, dus word je samenwonende.

Reclame

goldman
Topic Starter

#4 , 24 jan 2015 19:22

ze beschikt over een beroepsinkomen, dus word je samenwonende.
ze beschikt niet direct over een inkomen is dit dan onmiddelijk van kracht ?

JPV

#5 , 24 jan 2015 19:30

dat zou gemakkelijk zijn, gewoon geen inkomen uitkeren en je zou jarenlang gezinshoofd kunnen blijven. Dat verhaaltje gaat dus niet op ;).

goldman
Topic Starter

#6 , 24 jan 2015 20:09

dat zou gemakkelijk zijn, gewoon geen inkomen uitkeren en je zou jarenlang gezinshoofd kunnen blijven. Dat verhaaltje gaat dus niet op ;).
Thx voor antwoord zal het haar laten lezen denk dat ze nog even moet nadenken. Begrijp nu ook waarom de werkloosheid blijft stijgen
niemand wil nog iets durven ondernemen, men krijg de kans niet om iets te kunnen en mogen ondernemen op een eerlijke manier.

Streep door de rekening als ze dit gaat lezen denk dat ze nu nog een jaar zal wachten.

Niets aan te doen bedankt.

Terug naar “Werkloosheid”