opvolging rva en blijvende 33% arbeidsongeschiktheid

sabine99
Topic Starter

opvolging rva en blijvende 33% arbeidsongeschiktheid

#1 , 13 jan 2015 12:24

Beste jp,

Ik heb reeds een blijvende arbeisdsongeshiktheid van tenminste 33% sinds 2004. (zware complicaties na operatie)
Nu heb ik gehoord dat er een nieuwe regeling is betreffende opvolging zoekgedrag door de rva maar dit niet voor alle dossiers is?

Ik heb bv nooit een brief ontvangen daaromtrent van de rva noch van het syndicaat?

Geldt deze regeling nu voor alle dossiers of alleen maar als je een brief gekregen hebt?
Dit omdat ze het bij de vdab ook niet echt weten .

Bij mijn syndicaat ook al al uiteenlopende antwoorden gekregen, daarmee.

Mvg
Sabine

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sabine99
Topic Starter

#2 , 22 jan 2015 12:38

Heeft er niemand een antwoord hierop?

Grt
sabine

voodoodoll

#3 , 22 jan 2015 20:58

Hebt u al eens contact opgenomen met de RVA? Of uw vakbond dat laten doen in uw bijzijn?

Misschien hebt u wat aan de volgende informatie: http://www.rva.be/nl/formulieren/c47" onclick="window.open(this.href);return false; ?
Hierin staat:
"De activeringsprocedure van het zoekgedrag naar werk
is op u van
toepassing, zelfs indien de erkende geneesheer van de RVA u voor minstens
33 % blijvend arbeidsongeschi
kt heeft erkend. Bijgev
olg kan de RVA u in het
kader van deze procedure oproepen. "

Ik kan verder nergens op de website van de RVA wat vinden over opschorting van de activeringsprocedure.

Reclame

JPV
Juridisch actief: Ja

#4 , 22 jan 2015 22:48

Vandaag nog een vorming gehad en voor alle duidelijkheid: de wetteksten hierover zijn nog niet gepubliceerd in het staatsblad. Definitieve antwoorden kunnen dus nog niet. Vandaar dat vakbonden ook nog geen brieven met info versturen. In de praktijk zijn de teksten, op enkele komma's na, echter al gekend. U zal volledig geactiveerd worden (ambtshalve, u hoeft dus hiervoor geen stappen te ondernemen om in regel te komen). Dit wil dus zeggen dat u actief naar werk moet zoeken en hierover geevalueerd zal worden, rekening houdende met de beperkingen die u heeft.

RVA heeft beloofd soepel te zijn over de periode tot de definitieve wetteksten. Sowieso kan een evaluatieperiode pas starten nadat u een "verwittigingsbrief" gekregen heeft.

Terug naar “Werkloosheid”