werkloosheidsvergoeding

Rietje
Topic Starter

werkloosheidsvergoeding

#1 , 22 mar 2006 13:33

Mijn man heeft voor vorige maand gedurende 1 week geen uitkering gekregen van de RVA omdat hij een foutje had gemaakt op zijn controlekaart. Dit was een jaar geleden ook al eens gebeurd voor 1 dag, en daarom wilden ze nu geen afwijking toestaan.
Een "afwijking" wordt slechts ??nmaal in 3 jaar toegestaan.
De werkgever had er nochtans een attest bijgedaan dat hij op die dagen NIET gewerkt had, maar het mocht niet baten.
Het antwoord van de RVA : als je zit te knoeien, heb je geen recht op uitkeringen !
Ik vind dit enorm grof, een foutje op een onnozel stuk papier is toch snel gemaakt ?
Kan ik hiertegen nog in beroep gaan of bezwaar aantekenen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 23 mar 2006 11:31

Art.580.De arbeidsrechtbank neemt kennis:1?.van geschillen betreffende de verplichtingen van de...werkloosheid. (Gerechtelijk Wetboek)

Rietje
Topic Starter

#3 , 24 mar 2006 10:26

Kun je me iets meer uitleg geven over hoe we dit dan moeten aanpakken aub ? Moeten we via de vakbond de arbeidsrechtbank inschakelen ?

Reclame

Lex

#4 , 28 mar 2006 15:31

Art. 728.? 3. Voor de arbeidsgerechten mag bovendien de afgevaardigde van een representatieve organisatie van arbeiders of bedienden die een schriftelijke volmacht heeft, de arbeider of bediende, partij in het geding, vertegenwoordigen, in zijn naam alle handelingen verrichten die bij deze vertegenwoordiging behoren, pleiten en alle mededelingen ontvangen betreffende de behandeling en de berechting van het geschil.(Ger. W.)

djanodive

#5 , 13 apr 2008 15:41

Het beste is om je kaart achteraf nog eens te overlopen of ze wel correct ingekleurd is. Heb je een fout gemaakt die je niet kan wissen, neem dan een nieuwe kaart. Er zijn er genoeg.

Maar het is nu gebeurt uiteraard.

Terug naar “Werkloosheid”