Traject begeleiding verplicht na vrijstelling?

debbieV
Topic Starter

Traject begeleiding verplicht na vrijstelling?

#1 , 09 okt 2014 12:46

Ik heb 2 weken geleden een vrijstelling aangevraagd voor de zorg van mijn zoontje (jonger dan 4 jaar). Ondertussen is deze aanvraag nog niet goed gekeurd. Maar volgende week begint mijn trajectbegeleiding van de VDAB. Als volgende week mijn aanvraag tot vrijstelling is goedgekeurd (vanaf 1 oktober) ben ik dan nog verplicht om naar deze trajectbegeleidingen te gaan? Of mag ik deze dan afbellen met de reden dat ik een vrijstelling heb verkregen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 09 okt 2014 15:32

je mag afbellen

debbieV
Topic Starter

#3 , 09 okt 2014 23:50

Als deze vrijstelling wordt goedgekeurd vanaf 1 oktober moet ik dan vanaf 1 oktober in de wachtperiode op de goedkeuring(goedkeuring is nog niet binnen) mijn verplichtingen als werkloze blijven uitvoeren? Met andere woorden moet ik in de tussentijd nog solliciteren en de trajectbegeleiding volgen tot ik goedkeuring heb?

Reclame

debbieV
Topic Starter

#4 , 10 okt 2014 00:43

je mag afbellen
Mag ik ook afbellen desondanks ik een contract tot trajectbegeleiding heb getekend?

JPV

#5 , 10 okt 2014 05:44

Als deze vrijstelling wordt goedgekeurd vanaf 1 oktober moet ik dan vanaf 1 oktober in de wachtperiode op de goedkeuring(goedkeuring is nog niet binnen) mijn verplichtingen als werkloze blijven uitvoeren? Met andere woorden moet ik in de tussentijd nog solliciteren en de trajectbegeleiding volgen tot ik goedkeuring heb?
zolang het niet goedgekeurd is, kan je er niet vanuitgaan dat het goedgekeurd is... dus moet je nog alles doen wat een normale werkloze doet.

Vanaf de goedkeuring mag je een trajectbegeleiding die getekend is, stopzetten zonder risico op sanctie.

debbieV
Topic Starter

#6 , 10 okt 2014 13:40

Ok, bedankt voor de informatie.

Terug naar “Werkloosheid”