uitgeschreven bij VDAB omdat ik niet aanwezig was op gesprek

layla2009
Topic Starter

uitgeschreven bij VDAB omdat ik niet aanwezig was op gesprek

#1 , 20 mar 2014 21:17

Beste allemaal.

Op 29/10/2013 had ik een gesprek met mijn consulente van VDAB. Ik was echter gehospitaliseerd op dat moment en heb dus ook netjes afgebeld. Daarop vertelde de consulente mij dat ik een attest op moest sturen dat ik in het ziekenhuis lig. Ik ben vijf dagen gehospitaliseerd geweest. Ik heb het attest netjes verstuurd naar de VDAB. Niks meer gehoord daarna.

Op 14/03/2014 werd mij een email gestuurd met een uitnodiging voor een gesprek op 19/03. Ik ben op 17/03 naar Nederland gegaan en heb mijn email 18/03 snel bekeken en zag de uitnodiging staan. Ik heb mijn consulente direct gemaild dat ik er niet kon zijn en met de vraag of ze het gesprek naar volgende week kan verplaatsen. Daarbij krijg ik als antwoord:

´´ U bent op het gesprek van 29/10 ook niet geweest wegens hospitalisatie. U heeft zich na je ziekte niet aangemeld bij VDAB en bijgevolge ben je uitgeschreven als werkzoekende sinds 29/10`` WHAT THE ???

Ik lag in het ziekenhuis. Attest netjes binnen gebracht. Vakbond zegt dat pas na 28 dagen ziekte je uitgeschreven wordt bij VDAB...

Nu heb ik maandag terug gesprek..

KLOPT HET WAT CONSULENTE ZEGT?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 20 mar 2014 22:18

Even advocaat van de duivel spelen, er zijn mss nog enkele mogelijkheden:
- toen u gehospitaliseerd was, diende u de dagen op uw dopkaart met "Z" te markeren. Indien u dit niet deed, was u wel degelijk beschikbaar voor de arbeidsmarkt. Door echter die dag niet naar de VDAB te gaan, werd u mogelijks geschrapt als werkzoekende vanaf die dag na controle. Kan natuurlijk ook zijn dat de VDAB-medewerker dit negeerde (omdat u wél een attest afleverde en daardoor niet echt de bedoeling had om een VDAB-controle te ontlopen)
- het attest van de dokter bevatte een vermelding dat de ziekte enkele weken ging duren, langer dan die 28 dagen
- U moet strikt genomen vakantie invullen als u naar Nederland gaat, anders hebt u geen geldige reden. Nu, dit kan u nu nog doen.
- Men kan u verdenken van express de hospitalisatie en vakantie zo te plannen dat u niet naar de VADB moet gaan (lijkt me echter vreemd)

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”