beste,
ik zit met een beetje een vervelend probleem.
op 28/09/2013 heeft de RVA controle gedaan in het restaurant waar ik werk. alles was eigenlijk goed verlopen. althans dat dacht ik toen op dat moment.
enkele weken later word ik opgeroepen voor een verhoor bij de RVA. ik ben daar persoonlijk naar toe gegaan samen met iemand van de vakbond. en daar blijkt dat zij beweren (RVA) dat ik in september economisch werkloos ben geweest, maar ik zelf was daar niet van op de hoogte. ik heb hen ook verteld dat dit niet mogelijk was omdat ik niet in het bezit ben van mijn controle kaart van de maand september 2013. en dat ik dit ten sterkste betwijfel omdat het "logboek"(controle boek dat aanwezig moet zijn voor aangifte van economische werkloosheid in de zaak zelf wordt steeds de eerste economische dag van de maand ingeschreven met daarbij het uniek getal dat ook op mijn controlekaart staat van de RVA) niets van gesignaleerd staat van enige vorm van werkloosheid.
bij de controle heeft de RVA daar een datum en een handtekening in gezet van controle RVA.
verder vertelde mij de vakbondsman dat ik mij goed verdedigd heb en dat hij ten strengste betwijfeld dat ik hier voor gestraft kan worden.
enkele maanden geleden (18/12/13) krijg ik een brief van de RVA met als volgt dat ik 8 weken geschorst ben omdat ik op het moment van controle mijn controlekaart niet kon voorleggen. en dat ik verklaard heb dat ik tijdens die maand al tijdelijk werkloos was geweest. (dit heb ik altijd ten strengste ontkend!!)
nu had ik is contact opgenomen met mijn vakbond en zij zeggen dat ik daarvoor in beroep moet gaan als ik hiermee niet tevreden ben. maar nu wil ik eventueel mijn mogelijke kansen weten voor ik natuurlijk zo iets doe.
ik vind ook persoonlijk dat de vakbond er een beetje ligt overgaat.
is er een kans dat ik dit win.
en wat zijn mijn eventuele optie's???
en wat kunnen de gevolgen zijn???
met zeer vriendelijke groeten