Verlies kindergeld na vergoeding VDAB?

JoshuaT
Topic Starter

Verlies kindergeld na vergoeding VDAB?

#1 , 31 jan 2014 20:28

Hallo

Eind vorig jaar ben ik bij VDAB gestart met een oriënterende opleiding om dan door te stromen naar de eigenlijke opleiding (nu op wachtlijst tot er plaats beschikbaar is). Omdat ik nog in mijn beroepsinschakelingstijd zit en jonger dan 25 ben had mijn moeder recht op kindergeld. Enkele weken geleden kwam er een brief in de post van het kinderbijslagfonds waar ze er van uit gingen dat ik geen kindergeld meer zou ontvangen, gisteren volgde er nog zo'n brief. Nu is mijn moeder wat ongerust dat ze geen kindergeld meer zal ontvangen voor mij aangezien ik voor de 3 dagen dat ik oriënterende opleiding een kilometervergoeding kreeg. Ik kreeg hiervoor een loonstrook met in de vergoedingskolom 32,22 euro. kan het feit dat ik 32,22 euro "verdiend" heb er voor zorgen voor verlies van kindergeld? Als alleenstaande ouder heeft mijn moeder inclusief mij 3 personen ten laste, 2 ervan minderjarig en zou ze zo'n 270 euro per maand minder ontvangen (wat je krijgt voor 3de kind ten laste). Mijn beroepsinschakelingstijd loopt af binnen 3tal maanden en dus is er misschien een kans dat mijn moeder 1080 euro misloopt?

Dus mijn uiteindelijke vraag, ben ik mijn kinderbijslag voorgoed verloren of is er onnodige paniek en zien we iets over het hoofd?

mvg
Joshua

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 01 feb 2014 05:59

Kan je het ons gemakkelijk maken en eens zeggen wat er in die brief staat? wss gewoon vraag naar bewijzen van inkomsten. Als je minder dan ongeveer 520 euri verdient op een maand moet je je geen zorgen maken qua inkomen.

dobbel

#3 , 06 feb 2014 09:46

uw moeder zal nog steeds het kindergeld ontvangen tijdens de wachttijd als uw bruto inkomsten onder de € 520,08 zijn.
Het kinderbijslagfonds zet meestal de uitkering stop om terugbetalingen te vermijden. Achteraf krijgt u een formulier
waar u uw inkomsten kan op invullen en zal de kinderbijslag worden toegekend met terugwereknde kracht.

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”