Werkloos en visumprocedure

patje161265
Topic Starter

Werkloos en visumprocedure

#1 , 15 jun 2013 05:50

Ik ben in 2010 gehuwd op de Filippijnen een Filippijnse met wie ik ondertussen ook een dochtertje heb.

We konden niet onmiddellijk de visumprocedure opstarten op de ambassade in Manilla omdat zij een bloedingen kreeg en haar dokter verbood elk transport. Dus er verstreek tijd en toen mijn vrouw uiteindelijk alleen naar de ambassade kon gaan want ik was in Belgie en aan het werk, waren de legalisaties van de akten verlopenm en ontbraken nog enkele documenten.

Mijn vrouw is nu zeer onzeker nu en durft niet meer alleen te gaan en om eerlijk te zijn wil ik ook erbij zijn in Manilla als de dossier wordt ingediend om zo met mijn eigen ogen te zien dat het in orde is.
Ook wil ik de visumprocedure afwachten om zo samen met haar en mijn dochtertje naar Belgie te komen want zij hebben nog nooit zo ver gereisd en ik ben bang dat ze op hun reis verloren zouden kunnen lopen.

Nu momenteel ben ik werkloos. Kan ik op enig begrip van de RVA rekenen als ik naar de Filippijnen zou gaan om alles i o te maken betreffende de visumprocedure en zo samen met mijn vrouw en kind naar Belgie te kunnen komen. Ik heb hen 2 jaar al niet lijfelijk kunnen voelen, enkel via pc kunnen zien, en ik kan jullie zeggen dat het aan mij vreet, mijn gezondheid lijdt eronder (hoge bloeddruk, hartritmestoornissen) en izolang ik niet verenigd ben met vrouw en kind zal dat niet beteren, noch kan ik me ten volle concentreren op werk (ik denk dat dat logisch is gezien de situatie waarin ik me bevind, is gewoon on;enselijk0
Per slot van rekening zegt art 213 van onze grondwet dat iedere man en vrouw die gehuwd zijn verplicht zijn samen te wonen. En ons huwelijk is in Belgie geregistreerd op de burgerlijke stand.

Betreffende RVA ook dit even.
Ik heb vorig jaar gewerkt. Ik krijg na nog geen 6 maanden werkloosheid uitnodiging iv; werkzoekgedrag. Eerlijk gezegd dacht ik dat het pas na een jaar werkloosheid was.

Dank u voor een antwoord

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding