RVA gesprek en contract

Kanes
Topic Starter

RVA gesprek en contract

#1 , 09 mar 2013 23:31

Hello, hier is mijn situatie in het kort:

ik ben jammer genoeg al een tijdje werkloos. Sinds het begin van de crisis tot heden heb ik relatief weinig gewerkt, zo begon ik in november 2009 voor het eerst te doppen en heb ondertussen maar 6 maanden gewerkt met lange periodes van stempelen.

Nu mijn vraag: ik word opgeroepen door RVA voor een gesprek. Mijn eerste gesprek ging heel vlot en al na 10 minuten heb ik een positieve advies gekregen. Nu wordt ik opnieuw opgeroepen, heb een berg sollicitatiebrieven klaar liggen, maar ik vrees dat ze bij de RVA er niet blij mee gaan zijn dat ik ondanks mijn goede diploma al vrij lang dop. Ik vind echt geen werk en doe mijn best! ik stuur bijna dagelijks een sollicitatie, soms voor vacatures ver onder mijn diploma, maar toch wordt het telkens een "njet".

RVA zal wss voorstellen om een soort contract te tekenen waar ik verplicht zou worden om xx sollicitaties te sturen de komende 4 maanden.

2 vragen:

1) Kunnen ze mij verplichten om bv in een fabriek te gaan werken ondanks mijn 8 jaar ervaring als marketeer en mijn A1 diploma ?

2) wat zal er in het contract staan ? hoeveel sollicitaties zal ik moeten sturen ? zal er nog iets staan ?

dank u

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 11 mar 2013 09:21

nog maar eens herhalen :p

http://www.rva.be/D_opdracht_W/Wettekst ... P309_27025" onclick="window.open(this.href);return false;

1. ja, in principe is het slechts 5 maand dat je (globaal) beschermd bent. Daarna wordt er enkel gekeken of je genoeg gevormd bent voor die job en of je fysiek geschikt bent. Voor vele fabrieksarbeid zal je dus geschikt en genoeg gevormd zijn. In de praktijk is dat pas na 6 maand, gezien je voordien het recht hebt om een individuele job te weigeren die niet aansluit bij je opleiding.
2. http://www.9lives.be/forum/werk-studie/ ... st17318479" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”