heeft ze recht op een werkloosheidsvergoeding of niet??

Motemse
Topic Starter
Berichten: 33
Locatie: Kruibeke

heeft ze recht op een werkloosheidsvergoeding of niet??

#1 , 18 jul 2007 22:37

Ik ben sinds 18 april officieel getrouwd met iemand die in Nederland geboren en die daar gewoond heeft. Vooraleer we getrouwd waren, werkte ze 4 maanden voltijds in Nederland. Nu heeft ze daar ontslag genomen.

Omdat ze nu in Belgi? ingeschreven is vroeg ik me af of ze recht heeft op een werkloosheidsvergoeding of neit? Zij is nog niet ingeschreven bij de VDAB. Als ze nu daar ingeschreven is, verandert er dan iets aan mijn loon?

Of zijn er andere alternatieven?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
oldie69
Berichten: 22
Locatie: Oost-Vlaanderen

#2 , 23 aug 2007 15:24

Ik denk niet dat ze recht heeft op stempelgeld.

Het feit dat ze geen volledig jaar gewerkt heeft en dan nog eens zelf haar ontslag ingediend heeft. Hierdoor zal ze de wettelijk termijn na inschrijving bij de VDAB moeten afwachten vooraleer ze stempelgeld zal ontvangen.

Jouw loon is reeds veranderd door het feit dat je nu een persoon ten laste hebt.

Kindred
Berichten: 6

#3 , 03 nov 2007 02:17

Beste,

Idd: vier maand is sowieso te weinig om uitkeringen te krijgen. Bovendien zal ze minstens 1 dag in België moeten gewerkt hebben voor ze uitkeringen kan krijgen.

mvg,

Kindred

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”