de gerechtsdokter

jongevrouw
Topic Starter

de gerechtsdokter

#1 , 30 aug 2012 12:35

goedendag allemaal,

ik heb heel erg last van mijn rug en op sommige plekken bij mij botten maar nu gaat het vooral om mijn rug nu
moet ik morgen naar de gerechtsdokter die moet gaan oordelen of ik arbeidsongeschikt ben of niet en ik vroeg maar af hoe zo´n onderzoek
precies gaat hopelijk kunnen jullie mij meer vertellen over de testen enzovoorts

alvast bedankt voor jullie moeite

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 30 aug 2012 13:13

neem zoveel mogelijk medische documenten mee (verslagen, foto's). Zorg er natuurlijk voor dat ze een beetje geordend zitten en niet in 1 plastiek zak door elkaar. Sorteer ze bvb per dokter en dan volgens de datum van het onderzoek.

De medische onderzoeken die ter plaatse gebeuren zijn héél beperkt en niet essentieel. Verschiet niet als de dokter je bvb vraagt om volledig te ontkleden (zelfs al heb je bvb enkel iets aan je hoofd), omdat dit een controle kan zijn op bepaalde letsels die kunnen komen door zelfverminking. Vaak kan een gerechtsdokter ter plaatse geen aanvullende medische onderzoeken doen, omdat bvb hij ter plaatse geen scans kan maken of er momenteel geen acute aanval is van een bepaalde aandoening. Daarom gaat een gerechtsdokter meetal af op de verslagen van de betrokken artsen om een oordeel te vellen. Zorg dat je problemen dus zo duidelijk en uitgebreid mogelijk door je behandelende dokter beschreven zijn.

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”