Afhankelijk van het moment kan het OCMW een overbrugging/voorschot geven op het leefloon (kan ook materieel zijn zoals bvb maaltijdcheques) via een dringende beslissing van de voorzitter (dit wordt dan bekrachtigd op het comité). Dossier komt sowieso altijd op het comité en men dient binnen de 30 dagen een beslissing te nemen. In de praktijk zetelt een comité (afhankelijk van de grootte van het OCMW/gemeente) twee- driewekelijks. In de grote steden wellicht wekelijks.
Wat is trouwens de reden van je schorsing? Elk OCMW beslist autonoom. Hou er rekening mee dat sommige OCMW's niet zo makkelijk over een schorsing werkloosheid heenstappen. Ook voor het leefloon moet je je werkwilligheid aantonen. Aan de andere kant mag het OCMW niet weigeren op basis van de negatieve beslissing van de RVA, want zo wordt je 2x gestraft voor eenzelfde gegeven.
Niet genoeg inspanning maar ik heb nu die brief gehad waar is staat dat ik 4 maanden geschorst ben maar zal ik dan nu nog geld ontvangen deze keer? want mijn dopkaart is al binnen