van 25% arbeidsongeschiktheid naar 7% door RVA dokter??

Leonelle
Topic Starter

van 25% arbeidsongeschiktheid naar 7% door RVA dokter??

#1 , 24 apr 2012 19:31

Hallo,
Ik heb momenteel een blijvende invaliditeitspercentage van 25% blijvend sinds ongeveer 2009
Onlangs heb ik een nieuwe aanvraag gemaakt voor 33% te verkrijgen via de RVA op aandringen van de VDAB,ben dan in beroep moeten gaan tegen de RVA dokter en er werd een gerechtdokter werdt aan gesteld.
Deze dokter raamt mijn invaliditeitsperentage op 7 a 10% en heeft dit ook aan de arbeidsrechtbank door gegeven.

Mijn vraag nu is, kan hij zomaar de blijvende 25% afnemen en mij 7 tot 10 % toekennen.
Kan dit zomaar??????
En wat kan ik er tegen doen????

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 24 apr 2012 20:20

Dat kan, maar die 7 tot 10% en 25% hebben geen enkele betekenis, gezien je gewoon <33% hebt.

Het is ook onwettelijk dat een dokter effectief zou doorgeven aan de rechter dat je 7 a 10% invaliditeit zou hebben (toch op z'n minst in zijn conclusies, het kan wel zijn dat hij dit bij een van de odnerdelen van zijn verslag schrijft, maar dat geldt dan enkel voor dat ene specifiek probleem).

Leonelle
Topic Starter

#3 , 24 apr 2012 21:31

Hallo,
mijn invaliditeitspercentage van 25% komt ook van een vorige schadedokter expert die was aangesteld door de rechtbank.
deze heeft dit door gegeven aan de rechtbank en is zo op een document verschenen van de RVA met vermelding dat mijn werkongeschiktheid en invaliditeitspercentage bedraagt van 25% blijvend.

Dit is toen vermeld geworden,dacht ik omdat ik geen rug belastend werk mag verichten.
En de RVA met deze werkongschiktheid van 25% blijvend,rekening hiermee moet houden zodat ik geen zwaar werk of rugbelastend werk moet verichten.

Verdwijnt nu de 25% en word deze vevangen door 7a10% want dan moet ik volgens de gerechtsdokter van nu,wel op zoek naar zwaar en rugbelastend werk???

Reclame

JPV

#4 , 25 apr 2012 08:18

25% invaliditeit of arbeidsongeschiktheid?

het eerste is je beperkingen in de "gewone" wereld, het tweede is je moeilijkheid om werk te vinden. Lijkt een klein onderscheid, maar kan van groot belang zijn. bvb iemand die geen dieptezicht heeft na een ongeval is héél beperkt qua werk zoeken als hij geen middelbaar diploma heeft (en vroeger arbeider was), maar véél minder beperkt in de algemene wereld. Ook omgekeerd zullen er wel voorbeelden zijn.

En heb jij een document van de RVA dat je 25% blijvende arbeidsongeschiktheid erkend door de RVA hebt? Kan je dit eens doorscannen (je mag gerust je naam etc wegdoen). Of is het gewoon een verklaring van dispo?

Leonelle
Topic Starter

#5 , 25 apr 2012 11:36

Hallo JPV,

Dit document wordt herkent door VDAB,RVA en GTB
Ik heb het zelf al 2x meegemaakt dat de VDAB mij probeert te dwingen van zwaar werk te verichten of te solliciteren om ander werk te zoeken buiten mijn confortzone.
Als ik hen dit document toon vallen meestal de gesprekken stil en wordt er een andere afspraak gemaakt. :roll:
Ik wordt momenteel niet meer opgeroepen van de VDAB Antwerpen deze hebben mij door verwezen naar het GTB Wilrijk
en mag ik in de lokale werkwinkel afspraken maken met mijn GTB consulente nu hoef ik tenminste al
niet meer 1uur op de lijnbus gaan zitten lijden van de rugpijn om op de VDAB in antwerpen te geraken. :)
En kan ik solliciteren in mijn eigen tempo en niet 16 sollicitaties per maand zoals de VDAB voorschrijft. :shock:

Het zal niet gemakkelijk zijn om ander werk te vinden indien je alleen maar handenarbeid en lichaamlijke arbeid gewoon bent,niet hoog opgeleid(gestopt op 15j leeftijd) en geen diplomas bezit en dan ook nog van oudere leeftijd bent. :(

Ik ben er wel van overtuigd dat de mensen van het GTB mij hierbij zullen helpen. :wink:

Leonelle
Topic Starter

#6 , 25 apr 2012 15:37

Hallo,

Ik heb nog een document van de rechtbank waar door een schadedokter.
hier staat zo geschreven:

We beoordelen de graad van werkonbekwaamheid op 06.12.2007 en sindsdien op 25% invaliditeit
Dr De **** weerhoudt 25% blijvende invaliditeit vanaf 06.12.2007

Weet u waarom hier werkonbekwaamheid of ongeschiktheid wordt uitgedrukt in invaliditeits percentages

mvg.......

Terug naar “Werkloosheid”