Werkloosheidsuitkering ontvangen...en scheiden??

EMMIE
Topic Starter

Werkloosheidsuitkering ontvangen...en scheiden??

#1 , 25 jun 2007 23:05

Mijn man is werkloos en ontvangt een uitkering. Hij is gezinshoofd. Ik ben ook momenteel werkloos en ontvang dus g??n uitkering omdat mijn man het gezinshoofd is en al een uitkering voor ons ontvangt.

Wij zitten binnenkort in een scheiding...stel dat we apart gaan leven en ondertussen onderhandelen bij de advocaten etc. kan ik dan ondertussen geen eigen werkloosheidsuitkering ontvangen? Ik heb dan op dat moment g??n uitkering. En ik heb een kind.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 29 jun 2007 11:32

Ik ben nog niet gescheiden maar denk er vaak over...
Je hebt geen werk, geen uitkering, je man is werkloos, je hebt een baby.
Waarom wil je scheiden? Dag en nacht op elkaar zitten kijken leidt tot stress en financi?le problemen. Jullie leven op de rand van de armoede(grens).

Een scheiding zal je problemen niet verhelpen, je zal er evenmin financieel beter van worden. Wil je een uitkering? Dan zal je op zijn minst WERKWILLIG MOETEN zijn, zoniet zal je geen werkloosheidsuitkering of OCMW leefloon kunnen ontvangen, voorzover dat eerste al mogelijk is.

Reken al je vaste kosten van je leefloon, en je zal de rest van de maand 'droog brood' kunnen eten en moeten (over)leven met je kindergeld en onderhoudsgeld voor je kindje.

Wil je van 'de drup in regen' terecht komen, dan is het vredegerecht de place to be, eventueel bijgestaan door een jurist die je kan bekomen op een BJB.

Voor een adres van een BJB ga naar
http://www.advocaat.be/page.aspx?pId=58 ... c=0&mIdd=0

Waarom pakken jullie de problemen niet aan?
Om te beginnen zoek (beiden) werk.

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”