voorwaarden werkloosheidsuitkering

webmaster
Topic Starter
Beheerder
Berichten: 1146

voorwaarden werkloosheidsuitkering

#1 , 29 nov 2005 16:33

Afzender van volgende email gaf ons toestemming voor plaatsing:


beste,ik heb een vraag

ik ben 28 jaar zelfstandig geweest en ben nu juist aan het werk ik ben nu
48jaar mijn vraag is,hoelang moet ik werken om met alles in orde te zijn
(werkloosheidsuitkering enz...) en moet dit ook bij de zelfde werkgever zijn want ik werk nu via interim en soms zijn er een paar dagen tussen
ik ben het al gaan vragen op de vdab,de vakbond,de ziekenkas,en allen
geven ze me andere uitleg misschien dat ik het langs deze weg te weten
kom.

hartelijk dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ratione Legis
Berichten: 76

#2 , 01 dec 2005 09:26

Op de website van de Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening (www.RVA.be) staan alle "toelatingsvoorwaarden".

Een korte greep eruit:

- Het minimum-aantal arbeidsdagen dat u in loondienst (aantal werkgevers doet er niet toe) moet hebben gepresteerd is leeftijdsgebonden.

- Voor uw leeftijdscategorie (36-49 jaar) gelden volgende voorwaarden:

? ofwel 468 dagen gedurende de 27 maanden voorafgaand aan uw werkloosheids-aanvraag;
? ofwel 624 arbeidsdagen gedurende de 36 maanden voorafgaand aan uw aanvraag;
? ofwel 234 dagen tijdens de 27 maanden + 1.560 dagen tijdens de 10 jaar die voorafgaan aan deze 27 maanden;
? ofwel 312 dagen tijdens de 27 maanden + voor elke dag die ontbreekt om tot 468 dagen te komen, 8 dagen tijdens de 10 jaar die deze 27 maanden voorafgaan.

- De arbeidsdagen die u als zelfstandige gepresteerd heeft, tellen niet mee.

- Deze arbeidsdagen moet je als volgt berekenen:

Indien u voltijds bent tewerkgesteld gedurende een maand, dan worden er door de RVA 26 arbeidsdagen geteld voor deze maand.

In de andere gevallen (bij deeltijdse tewerkstelling of in geval van voltijdse tewerkstelling gedurende minder dan een maand) is het aantal in aanmerking genomen arbeidsdagen gelijk aan het aantal arbeidsuren gedeeld door 5, 77 met een maximum van 26 dagen per maand.


Ik zou u aanraden u te baseren op het advies van de VDAB en desnoods eens naar het regionaal RVA-kantoor te stappen.

Meer info kan u hier vinden:
http://www.rva.be/D_opdracht_VW/default ... t2=Begrip1

x_babygurl_x
Berichten: 3
Locatie: Leopoldsburg
Contacteer: Website

#3 , 18 jan 2006 10:56

thx jongens, heb nu taak van recht dit konk wel goed gebruike :D*print*
[img]http://users.skynet.be/x_babygurl_x/banner.JPG[/img]

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”