Formulier U1 / E301

marcfromspain
Topic Starter

Formulier U1 / E301

#1 , 20 apr 2011 13:36

Geachte Deskundige,
Hier even een vraagje en op voorhand bedankt voor de hulp.

Daar ik al een paar jaar in spànje woon en nu werkloos ben.
Zou ik in Belgie het Formulier U1 (vroeger E301) moeten bemachtigen.
Zijn tijdvakken die in aanmerking moeten worden genomen voor het verlenen van uitkeringen bij werkloosheid.
Vroegere werkgevers in Belgie en loopbaan die in spanje kunnen worden ingebracht als werkloze.
Inzake EU Verordening 883/2004-Formulier U1/E301

Ik was werknemer in Belgie vanaf 1976 tot 1993
En vanaf 1993 tot 2000 Zelfstandige in Belgie
Mijn laatste werkgever in Belgie was in 2003.

Kan iemand mij advies geven hoe ik het Formulier U1/E301 Kan aanvragen!

Met Vriendelijke Groeten
Marc De Wolf

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 20 apr 2011 17:08

Kan iemand mij advies geven hoe ik het Formulier U1/E301 Kan aanvragen!
http://www.rva.be/frames/Frameset.aspx? ... ie=Bureaux" onclick="window.open(this.href);return false;

rechts op het kantoor in je gemeente/stad klikken en dan op email

marcfromspain
Topic Starter

#3 , 20 apr 2011 19:11

Dank je wel voor de Hulp Xena en heb mail gestuurd naar RVA in Vilvoorde Belgie.
En dit is het Antwoord.......

Mijnheer De Wolf,

Het spijt mij u te moeten meedelen dat ik zonder documenten C 4 geen E 301
attest kan afleveren.
U moet mij van al uw tewerkstellingen in België tussen 1976 en 2003 de
formulieren C 4 bezorgen, anders kan ik geen E 301 attest opmaken.
In de elektronische databank van de RSZ zijn er slechts gegevens
beschikbaar vanaf 2003. Uw prestaties bij de firma Nirotrans zijn hierin
opgenomen, maar alle tewerkstellingen voor 2003 niet. U moet dus zelf de
nodige bewijzen leveren, desnoods door kopieën van de C 4 's op te vragen
bij uw ex-werkgevers.

Met vriendelijke groeten,

Claire Lammertyn
Administratief Deskundige
Teamchef
RVA-WB Vilvoorde
Tel : 02/255.01.10
Fax : 02/255.01.19

Nu is mijn vraag:
Daar ik voor 2003 voor minstens 11 werkgevers heb gewerkt in Belgie
en er van deze werkgevers al enkele niet meer bestaan!
Daarvan 8 jaar als zelfstandige werkgever dus ook geen C4 van mezelf.
Ik vraag mij af hoe ik in het bezit kan komen van C4 documenten als de bedrijven ook niet meer bestaan!
Voor de overige bedrijven een C4 aanvragen lijkt mij ook het onmogelijke zovele jaren terug tot 1976!
Mijn laatste Belgische werkgever uit Belgie wilde mij geen C4 overhandigen omdat ik in spanje ben ingeschreven.
er moet toch een dienst bestaan die iedere werknemer zijn dossier bijhoud voor het toekomstig pensioen!
Of moet ik bij alle EX werkgevers op bezoek en hun 35 jaar terug laten documenten ophalen! lijkt me ontoereikbaar.
in de elektronische databank van de RSZ ben ik pas GEBOREN in het jaar 2003 wat voel ik me jong!

Wie helpt mij hiermee!
Alvast bedankt op voorhand

Reclame

JPV

#4 , 21 apr 2011 09:01

Je laatste Belgische werkgever MOET die C4 overhandigen. Hij moet die in principe overhandigd hebben bij de einde van je tewerkstelling (op je vraag, best altijd vragen!).

Ik zie niet in waarom je werkgevers van meer dan 15 jaar geleden nodig zou kunnen hebben.

En tuurlijk bestaat er een pensioendienst, maar die houden enkel de gegevens bij die nuttig zijn voor hen. Niet wat nuttig is voor de RVA.

vandenberghe

#5 , 27 jul 2011 17:31

Zien dat ze me weer blokeren!!!C4 waar hoe wanneer na 15 jaar in Spanje,ik ben geen spanjaard maar ook geen Belg.Hier 1 telefoon 901502050 2 dagen later mijn vida laboral in mijn postbus van 15 jaar werken in Spanje voor 20 werkgevers. Belgie 5 jaar als ge het al te pakken kunt krijgen.pensioen???ga na,waar tot je 60 geen gegevens kunt krijgen over je pensioen, kunt ondertussen al dood zijn,zekerheid voor later welke wat hoeveel???Allemaal C4kes voor nodig?Vraag wie waar hoe wanneer(hebben we een regering bwaaaaaaak.)ik weet niet of ze mijn antwoord toelaten vroeger antwoord geblokkeerd!!!als het weer geblokkeerd word ga ik van de side.zien wat demokratie is.

JPV

#6 , 27 jul 2011 18:27

Niemand heeft je hier geblokkeerd. En de rest van je post zou je eerst best leesbaar schrijven, ik versta niet echt waar je naartoe wil.

Terug naar “Werkloosheid”