feitelijke scheiding zonder vast adres

luckyluke
Topic Starter

feitelijke scheiding zonder vast adres

#1 , 24 apr 2011 22:55

Enige tijd geleden ben ik feitelijk gescheiden. Door de rechter is mij opgelegd dat ik onderhoudsgeld moet betalen.Hier door kon ik dan ook genieten van een werkloosuitkering als gezinshoofd.Gezien ik zware finaciele lasten heb , kan ik onmogelijk een woning huren en verblijf ik hierdoor in een stacaravan ,dit is van mijn broer.Mijn x vrouw had mijn adres verwijderd , maar deze is , gezien ik geen adres kan zetten op de carvan, door de politie terug bij haar gezet.Nu is het zo dat ik blijkbaar hierdoor mijn uitkering kan verliezen als gezinshoofd.

De RVA vraagt nu en bewijs dat ik huur enz hiervoor (caravan) betaal , maar moet hiervoor niets betalen , het is zelfs zo indien mijn broer iets vraagt hij er ook problemen mee krijgt.
Steun van het ocmw kan ik hierdoor ook niet krijgen wegens geen juiste adres .
Wat kan ik nu doen om te bewijzen dat ik niet verblijf op het adres van mijn vrouw en wel in de caravan.Ik heb onder tussen wel het rechtelijke vonis waarin het onderhoudsgeld en verandering van woonst aanduid , is dit voldoende of moet ik toch bewijzen dat ik huur enz. betaal ???
Kan je me hierin aub dringend helpen , anders zit ik in zware problemen,
alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 25 apr 2011 20:36

Woont er iemand anders in de caravan?

(niet dat je op een tiental andere manieren NIET in de problemen kan komen).

j.demoor

#3 , 26 apr 2011 08:55

“Art.7.§ 1. Iedereen die zijn hoofdverblijfplaats wil vestigen in een gemeente van het Rijk of deze wil overbrengen naar een andere gemeente van het Rijk moet dit aangeven aan het gemeentebestuur van de gemeente waar hij zich komt vestigen...Art.16.§ 1. De bepaling van de hoofdverblijfplaats is gebaseerd op een FEITELIJKE situatie, dat wil zeggen de vaststelling van een effectief verblijf in een gemeente gedurende het grootste deel van het jaar. Deze vaststelling gebeurt op basis van verschillende elementen, met name de plaats waarheen de betrokkene gaat NA zijn beroepsbezigheden, de plaats waar de kinderen naar school gaan, de arbeidsplaats, het energieverbruik en de telefoonkosten, het gewone verblijf van de echtgenoot of van andere leden van het huishouden.…”(16 JULI 1992. - Koninklijk besluit betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister).

“Art.7.De overtredingen van de voorgaande artikelen, van de besluiten tot uitvoering ervan en van de in artikel 5 bedoelde gemeentelijke verordeningen worden gestraft met een geldboete van zesentwintig tot vijfhonderd (euro)...”(19 JULI 1991. - Wet betreffende de bevolkingsregisters en de identiteitskaarten en tot wijziging van de wet van 8 augustus 1983 tot regeling van een Rijksregister van de natuurlijke personen).

‘een geldboete van zesentwintig euro’ houdt in dat het een wanbedrijf betreft.

“Art.1...§ 2. De personen bedoeld in § 1, eerste lid, 1°, worden op hun aanvraag door de gemeente waar zij gewoonlijk vertoeven, ingeschreven op een REFERENTIEADRES:...wanneer zij om beroepsredenen of bij gebrek aan voldoende bestaansmiddelen geen verblijfplaats hebben of meer hebben. Onder referentieadres wordt verstaan het adres van ofwel een natuurlijke persoon die is ingeschreven in het bevolkingsregister op de plaats waar hij zijn hoofdverblijfplaats heeft gevestigd, ofwel een rechtspersoon en waar, met de toestemming van deze natuurlijke persoon of deze rechtspersoon, een natuurlijke persoon zonder vaste verblijfplaats is ingeschreven. De natuurlijke persoon of de rechtspersoon die de inschrijving van een andere persoon aanvaardt als referentieadres, verbindt zich ertoe daar alle voor die persoon bestemde post of alle administratieve documenten te laten toekomen...”(19 JULI 1991. - Wet betreffende de bevolkingsregisters, de identiteitskaarten, de vreemdelingenkaarten en de verblijfsdocumenten).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

luckyluke
Topic Starter

#4 , 26 apr 2011 15:28

Woont er iemand anders in de caravan?

(niet dat je op een tiental andere manieren NIET in de problemen kan komen).
In de caravan verblijft niemand anders , maar deze is niet van mij, enkel tijdens de grote vakantie (jullie) dan word het wel bewoond door de eigenaar.
Tijdens die maand neem ik dan ook vakantie en verblijf bij mijn zoon.

Het is zo dat het in het regelment sta dat er geen adres op kan en dat is nu juist het probleem voor de politie die er controle doet , om er mijn adres of feitelijke verblijf op te zetten .

luckyluke
Topic Starter

#5 , 26 apr 2011 15:34

“Art.7.§ 1. Iedereen die zijn hoofdverblijfplaats wil vestigen in een gemeente van het Rijk of deze wil overbrengen naar een andere gemeente van het Rijk moet dit aangeven aan het gemeentebestuur van de gemeente waar hij zich komt vestigen...Art.16.§ 1. De bepaling van de hoofdverblijfplaats is gebaseerd op een FEITELIJKE situatie, dat wil zeggen de vaststelling van een effectief verblijf in een gemeente gedurende het grootste deel van het jaar. Deze vaststelling gebeurt op basis van verschillende elementen, met name de plaats waarheen de betrokkene gaat NA zijn beroepsbezigheden, de plaats waar de kinderen naar school gaan, de arbeidsplaats, het energieverbruik en de telefoonkosten, het gewone verblijf van de echtgenoot of van andere leden van het huishouden.…”(16 JULI 1992. - Koninklijk besluit betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister).

“Art.7.De overtredingen van de voorgaande artikelen, van de besluiten tot uitvoering ervan en van de in artikel 5 bedoelde gemeentelijke verordeningen worden gestraft met een geldboete van zesentwintig tot vijfhonderd (euro)...”(19 JULI 1991. - Wet betreffende de bevolkingsregisters en de identiteitskaarten en tot wijziging van de wet van 8 augustus 1983 tot regeling van een Rijksregister van de natuurlijke personen).

‘een geldboete van zesentwintig euro’ houdt in dat het een wanbedrijf betreft.

“Art.1...§ 2. De personen bedoeld in § 1, eerste lid, 1°, worden op hun aanvraag door de gemeente waar zij gewoonlijk vertoeven, ingeschreven op een REFERENTIEADRES:...wanneer zij om beroepsredenen of bij gebrek aan voldoende bestaansmiddelen geen verblijfplaats hebben of meer hebben. Onder referentieadres wordt verstaan het adres van ofwel een natuurlijke persoon die is ingeschreven in het bevolkingsregister op de plaats waar hij zijn hoofdverblijfplaats heeft gevestigd, ofwel een rechtspersoon en waar, met de toestemming van deze natuurlijke persoon of deze rechtspersoon, een natuurlijke persoon zonder vaste verblijfplaats is ingeschreven. De natuurlijke persoon of de rechtspersoon die de inschrijving van een andere persoon aanvaardt als referentieadres, verbindt zich ertoe daar alle voor die persoon bestemde post of alle administratieve documenten te laten toekomen...”(19 JULI 1991. - Wet betreffende de bevolkingsregisters, de identiteitskaarten, de vreemdelingenkaarten en de verblijfsdocumenten).

Ik heb dit aangegeven aan de gemeente ,gezien deze eerst mijn adres hadden verwijderd bij x vrouw, deze had hiervoor de toesteming van de rechtbank. Toch hebben ze na afkeuring van mijn nieuwe adres , in samen spraak van mijn x vrouw mijn adres terug gezet. hoewel de politie , VDAB & RVA ervan op de hoogte is komen ze er nu mee af dat ik en adres moet bewijzen om inorde te blijven met alles , wat ik dus niet kan .

Gehenna

#6 , 26 apr 2011 15:52

Leve de belgische burocratie. Geen adres = niet bestaan = geen rechten. Helaas.

luckyluke
Topic Starter

#7 , 27 apr 2011 13:23

Hetergste is dat ze het eerst allemaal goedgekeurd hebben , en er nu op terug komen. Ik heb feitelijk wel een adres , enkel mag het daar niet zijn waar het nu is , want ik verblijf er niet , deze geeft de polite er op gezet

Lightning

#8 , 27 apr 2011 13:29

Is er een mogelijkheid om uzelf een beter inkomen te garanderen dan de werkloosheidsuitkering die u nu krijgt (bvb. werken, ...)? Dan zou u misschien wel kunnen huren en bent u ook van de administratieve verplichtingen die de RVA u oplegt verlost.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#9 , 27 apr 2011 20:54

Ik heb weer een donkerblauw vermoeden dat er stukken ( mogelijk wel ongewild) uit het verhaal ontbreken.
Niks met de zaak te maken maar enkele maanden geleden een kennis van een vriend zei dat een advocaat bij hem een ander slot was komen steken en dat hij pas een sleutel kreeg als hij alle uitstaande schulden zou betalen. Zijn echtgenote had hem zonet gebeld en de hond kon nu ook niet meer binnen.
Na een reeks vragen aan de kennis heeft mijn vriend eens op mijn aanraden naar de politie van de woonplaats gebeld.... bleek dat de sleutels daar waren samen met exploot van deurwaarder X... gegevens graag. Dan belletje naar deurwaarder ..... heel vriendelijk ....ja we hebben van vanmiddag een akkoord met die schuldeiser, had vriend voor gezorgd en dus ..... enz enz . Afspraak volgende dag ten kantore tot morgen.
In uw geval is er een vonnis dat zegt dat u niet meer moet(mag) samenwonen dus een van de partijen ( rechter kan via art 223 Burgerlijk wetboek) de echtgenote dit voordeel geven. Geldigheid vonnis normaal na betekenen.
Het is de gemeente die schrapt op basis van een verslag politie dat betrokkene daar niet meer woont.

luckyluke
Topic Starter

#10 , 07 mei 2011 19:12

Ik heb weer een donkerblauw vermoeden dat er stukken ( mogelijk wel ongewild) uit het verhaal ontbreken.
Niks met de zaak te maken maar enkele maanden geleden een kennis van een vriend zei dat een advocaat bij hem een ander slot was komen steken en dat hij pas een sleutel kreeg als hij alle uitstaande schulden zou betalen. Zijn echtgenote had hem zonet gebeld en de hond kon nu ook niet meer binnen.
Na een reeks vragen aan de kennis heeft mijn vriend eens op mijn aanraden naar de politie van de woonplaats gebeld.... bleek dat de sleutels daar waren samen met exploot van deurwaarder X... gegevens graag. Dan belletje naar deurwaarder ..... heel vriendelijk ....ja we hebben van vanmiddag een akkoord met die schuldeiser, had vriend voor gezorgd en dus ..... enz enz . Afspraak volgende dag ten kantore tot morgen.
In uw geval is er een vonnis dat zegt dat u niet meer moet(mag) samenwonen dus een van de partijen ( rechter kan via art 223 Burgerlijk wetboek) de echtgenote dit voordeel geven. Geldigheid vonnis normaal na betekenen.
Het is de gemeente die schrapt op basis van een verslag politie dat betrokkene daar niet meer woont.

Er is niets weg gelaten , de enige manier dat zij er mag blijven wonen is in het belang van de kinderen ,ook al is dit mijn eigendom,ik heb deze geerfd van mijn vader.
En de probleem met de politie is dat deze me zogezegd niet officeel kunnen bereiken , voor bv boete of inschrijving wagen enz. maar toch weten ze me goed zitten , al heb ik geen enkele overtreding enz .Als mijn adres bij mijn x blijft kan ze geen voordelen uithalen als alleenwoonen met kind , en dat vecht nu haar advocaat aan, en zolang er geen definitief scheiding is zal dit dan ook blijven duren .
Laatst gewijzigd door luckyluke op 07 mei 2011 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.

luckyluke
Topic Starter

#11 , 07 mei 2011 19:19

Is er een mogelijkheid om uzelf een beter inkomen te garanderen dan de werkloosheidsuitkering die u nu krijgt (bvb. werken, ...)? Dan zou u misschien wel kunnen huren en bent u ook van de administratieve verplichtingen die de RVA u oplegt verlost.

Die is er maar gezien ik vroeger zelfstandig was , en geen diploma.het meeste werk dat ik dus krijg is interim en dus niet vast waarop ik dan ook regelmatig op de werkloosheid valt .

Betrefd dus een vaste woning , ik kan u beloven , moet eens proberen , gescheiden , half werkloos, man alleen enz een woning te huren , als e niet meer dan 500€ wil betalen of zelf kan , geraak je er gewoon niet aan.

Mariette

#12 , 19 mei 2011 16:04

kamer huren is misschien een oplossing? of kleine studio, die moet je toch vinden onder 500 euro?

Laatst omhoog gehaald door luckyluke op 19 mei 2011 16:04.

Terug naar “Werkloosheid”