#4 , 24 okt 2006 21:02
Nee, natuurlijk niet. Maar ben je beginnen uitkijken naar opvang tijdens je zwangerschap? Ik weet dat het in sommige buurten erg lang wachten is op opvang, maar dat wil niet zeggen dat je niet moet uitkijken imo. Heb vrienden zat die in steden wonen waar opvang heel schaars is. Wachttijden tot een half jaar heb ik al zeker horen noemen. Maar ieder weet dan ook dat je zeker in die regio's al naar opvang moet beginnen zoeken als je zwanger bent.
Ik begrijp je frustratie hoor, echt wel. Wil alleen aanhalen dat je soms ook gewoon het heft in eigen handen moet nemen en niet verwachten dat de staat alles oplost, want dat doet ze dus niet. Het is echter toch nog steeds mogelijk om van 1 loon te leven, ook als je kindjes hebt. Dat zie ik rondom mij ook gebeuren. Maar dan moet je jezelf natuurlijk niet in luxe willen baden.
Nogmaals, ik snap echt waar je vandaan komt. Het is pas als je mama wordt dat je beseft dat je kindjes het belangrijkste zijn wat er is. Ik vind het ook een verscheurende keuze: luxe (ook voor hen) maar een uithuizige mama en dus naar de opvang OF een thuisblijvende mama maar minder luxe.
Er zijn zat vrouwen die geen partner hebben en wel MOETEN uit werken gaan simpelweg om brood op de plank te brengen. Dat geluk heb je dan toch, dat er nog iemand in het gezin voor de centjes zorgt.
PS Ons huis staat momenteel te koop omdat we iets goedkopers zullen kopen. Niet omdat we dit niet meer kunnen betalen, wel omdat ik minder wil gaan werken om meer bij de kindjes te kunnen zijn. Zal voor hen ook betekenen dat er een kleinere tuin is en een minder rustige buurt, maar that's life, je kan niet alles hebben/willen.