arbeidsongeval of niet?

Susan84
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

arbeidsongeval of niet?

#1 , 28 dec 2018 06:13

Beste,

Mijn man heeft 12 jaar geleden zijn pols gebroken; hij dacht dat dit goed geheeld was en had hier totaal geen last meer van. Nu heeft hij op zijn werk in de productie een onverwachtse beweging gemaakt waardoor hij uitschoot met een hamer, hierdoor kreeg hij erge pijn in zijn pols, eerst dachten ze opnieuw gebroken en kreeg gips maar na ct scan een week later blijkt dat het een spreekwoordelijke druppel was en het bot 12 jaar geleden nooit goed geheeld is; Hierdoor is hij nu tijdelijk arbeidsongeschikt en moet een operatie ondergaan waardoor hij totaal ongeveer 3 maanden arbeidsongeschikt gaat zijn.
Valt dit onder een werk ongeval? Hij is opgeroepen voor de arbeidsgeneesheer van de verzekering. Werkte voor een interim.
Dit is voor het eerst dat wij met zo iets te maken hebben dus horen graag advies hoe wij dit het beste kunnen aanpakken en kunnen doen.

Alvast bedankt voor jullie reactie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 dec 2018 08:09

Beste,

Dit is een feitenkwestie. Men kan claimen dat het arbeidsongeval enkel heeft plaatsgevonden door een vooraf bestaand letsel. Mijn inziens zoals je het hier verteld moet dit beschouwd worden als een arbeidsongeval. Dit omdat de plotse gebeurtenis de oorzaak is van het nieuwe letsel.

De geneesheer van de verzekering is onpartijdig, naar mijn ervaring is dit ook in het overgrote deel van de gevallen een feit. Blijf benadrukken dat het letsel als oorzaak het misslaan van de hamer is.

Reclame

Terug naar “Arbeidsongevallen”