Arbeidsongeval erkend door controle dokter maar niet door werkgever

Juventino1986
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

Arbeidsongeval erkend door controle dokter maar niet door werkgever

#1 , 05 okt 2018 01:55

Geachte,


Ik heb een arbeidsongeval gehad 28/5/2018 bij mijn werkgever Asz Ziekenhuis waar Ik via OCMW Aalst tewerkgesteld ben onder art60.

De feiten:

Ik werd in Asz tewerkgesteld na mijn Faillissement van Mijn Bakkerij.
28/5 zijn er enkele vaste werknemers vroeger vertrokken ondanks dit niet mocht en stond ik samen met een interim invaller nog alleen op de werkvloer.
De interim kracht stond de andere kant van de band vaatwasmachiene terwijl Ik dit toestel aan het reinigen was.
Ik deed de schuif aan de rechterzijde open en vanaf een hoogte van ca 2m viel er een grote sproeier naar beneden recht op mijn rechter voet/been.
Door de slag en de pijn sprong ik naar achter en ben ik met diezelfde voet terecht gekomen in een openliggende rioolput.

Deze rioolput heeft ijzeren veiligheidsroosters die altijd moeten toeliggen doch hanteren ze op de werkvloer een andere methode en blijft deze steeds dag en nacht open liggen.
De sproeier die naar beneden viel is slecht gemonteerd na dat een vaste werknemer deze de dag voordien niet in de veiligheden heeft geklikt na reiniging.


Omdat er niemand meer op de werkvloer aanwezig was van verantwoordelijke kon Ik er niemand bij halen.
De dag nadien 29/5 ben Ik terug gaan werken en heb ik heel de dag zware pijnstillers moeten nemen om de werkdag door te komen.
Ondanks Ik alles moet weten aan de verantwoordelijke mocht Ik niet vertrekken voor doktersconsultatie.
Na de werkdag van 29/5 stond mijn rechtervoet en been geheel opgezwollen en was de open wonde geïnfecteerd.

Ik besloot toen de verantwoordelijke bij ziekte OCMW in te lichten over de gebeurtenis.
Ik kreeg toen te horen dat ik bij de dokter moest gaan en de documenten arbeidsongeval moest indienen omdat dit zo was.
Eind juli en eind augustus ben Ik op controle gegaan Kabinet Dr. Nickmans, Controle dokter Ethias.
Deze arts is nog steeds van mening dat het arbeidsongeval erkend dient te worden doch mijn werkgever weigert elke vorm van medewerking en dit met reden:

De getuigen (interimkracht) die toen aanwezig was zijn voornaam ken Ik, maar de Familienaam niet.
Ondanks Ik steeds heb meegewerkt en alles heb doorgegeven van feiten maar de Familienaam van de interimkracht niet kon geven is het antwoord dat Ik dan maar kon zeggen wat Ik wil over de feiten.

Het is steeds vanalles op de werkvloer.
Ik ben met een leugen aan het werk gezet in Asz onder arbeidscontract als kok in de keuken( nav mijn diploma grootkeuken/kok) doch omdat Het een art60 betreft moest Ik aan de afwas staan.
Als gediplomeerde kok zijnde zag Ik meermaals de gebeurtenissen zoals voor de ziekenhuis patiënten het eten dat nog rauw is zoals gehakt,braadworsten,balletjes Ed wat volgens de HACCP en de voedselveiligheid niet kan.
Ook de HACCP normen worden niet nageleefd en dit blijkt uit de audit.


Omdat Ik hun hierover op hun vingers heb getikt en dit heb doorgegeven aan de keukenverantwoordelijke werd Ik steeds geviseerd.
Ik werd ook van in het begin op de werkvloer hevig gepest en werd mijn locker meermaals opengebroken.
Ik kreeg ook meerdere dreigingen via Facebook van werknemers Asz.


Alvast bedankt

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding