Arbeidsongeval zonder DIMONA-aangifte

tessavanderwildt
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Ja

Arbeidsongeval zonder DIMONA-aangifte

#1 , 10 sep 2018 21:22

Goeiemiddag,ik zit als dossierbeheerder personeel met het volgende : ik ontvang elk jaar van een aantal van onze vestigingen rond 10 september de melding dat er personeelsleden reeds in dienst zijn sinds eind augustus!Mijn collega en ik hebben al op allerlei manieren aan de directies proberen duidelijk te maken dat dit niet kan , niet mag en dit ook bij controle door RSZ een duur financiëel plaatje wordt.
Hierbovenop nog het gevaar van een arbeidsongeval/arbeidswegongeval.
Ik zou ditnu graag willen duidelijk maken aan de hand van cijfers , ik vond bvb wel een arrest met bedragen die de werkgever moest betalen nav de dood van Oulematu (huispersoneel , doodgeschoten tijdens de uitoefening van haar werk als nanny).Verder surfen leverde niets op en zou graag een arrest vinden voor een kleiner , niet dodelijk letsel.
Voor mij van belang zijn de bedragen die teruggevorderd worden aan de werkgever !
Met vriendelijke groeten,
Tessa

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding