2 verzekeringen betrokken bij ongeval

Andy1880
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

2 verzekeringen betrokken bij ongeval

#1 , 08 jul 2018 02:00

Beste,

einde december 13 werd ik opweg van mijn werk aangereden door een voertuig en ik was niet in fout. Ondertussen is de arbeidsrechtbank veroordeelt tot het betalen van 2 procent blijvende schade. Maar wat nu met de verzekering van de man die mij aanreed? Moet zijn verzekering nu net niet hetzelfde doen? Of hoe gaat dit in z'n werk.

Groeten Andy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 08 jul 2018 09:43

Je kan een arbeidsrechtbank niet veroordelen.Waarschijnlijk bedoel je dat tegenpartij veroordeeld is door de arbeidsrechtbank, en dan moet zijn verzekering u uitbetalen. Waar is die 2de verzekeringsmaatschappij dan?

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 jul 2018 10:37

De verzekeraar van de auto moet de schade vergoeden die niet in arbeidsongeval vergoed wordt. Bijv. morele schade, huishoudelijke ongeschiktheid, voertuigschade. Doe beroep op uw rechtsbijstand. Opgelet verjaringstermijn is vijf jaar.

Reclame

Andy1880
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 jul 2018 18:43

Het is een beetje een ingewikkelde situatie, zowel Ethias als KBC zijn hierin betrokken, met Ethias is alles al voorgekomen en is er reeds een vonnis. Maar wat diegene die mij aangereden heeft, moet zijn verzekering dan ook niet betalen voor 2 procent blijvende schade of vergis ik mij nu?

Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#5 , 08 jul 2018 19:06

Je wordt alleszins geen tweemaal vergoed, als dat is wat je bedoelt.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Arbeidsongevallen”