Ptss na arbeidsongeval

Kaan
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ptss na arbeidsongeval

#1 , 07 mei 2018 20:38

Ik ben 9jaar cipier en ben aangevallen door een gedetineerde. En had ernstige kneusingen. Door dit gebeurtenis ben ik nu 10 maanden arbeidsongeschikt van ptts. En nu begint medex medischcentrum te dreigen om mij op medisch pensioen te zetten. Kan dit zomaar en welke stappen kan ik ondernemen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 08 mei 2018 01:13

Niet mijn ding, maar blijkbaar kan het idd

(Ook in de privé is de overheid het trouwens almaar simpeler aan het maken om iemand te ontslaan bij/na ziekte wegens arbeidsongeschikt)

Gesyndiceerd ?
Informeer je dan zeker bij de vakbond

Leesvoer:

https://openbarediensten.acv-online.be/ ... 409191.pdf

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#3 , 08 mei 2018 09:35

beste dat u kunt proberen (en doen) is om terug aan de slag te gaan, al dan niet deeltijds in een niet zo risico volle afdeling.

heb als ambulancier op 15 december 2016 zelf een zwaar ongeval meegemaakt (was begeleider) en kon ook niet thuis blijven zitten, na 4 dagen ging ik al terug aan de slag, ook al was ik nog hier en daar stijf en zag men borstkas zo blauw als een smurf (gordel kneuzing)

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 mei 2018 10:10

10 maanden voor ernstige kneuzingen, ja dan moet je ook niet verwonderd zijn dat medex vragen beginnen stellen.

Er is één ding dat je als werknemer nooit mag vergeten, een werkgever ook al is dit de staat is niks met werknemers die ziek of gehandicapt zijn, die moeten op zieken verlof of op ziekenpensioen gesteld worden, ook al is dit een arbeidsongeval, als je dit in de privé mocht gehad hebben, kneuzingen zonder breuken dan waar je al na 1 a 2 maanden aan het werk!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 08 mei 2018 11:33

Heb zelf een zeer zwaar auto-ongeval gehad in 1979, met verschillende beuken tot gevolg. Dokter had me 4 maanden rust voorgeschreven, maar ben na 2 maanden zelf naar de bedrijfsarts gestapt om te vragen te mogen herbeginnen werken. Mijn arm en been waren amper uit de plaaster , en de gebroken ribben deden nog steeds pijn. Er werd halftijds bureelwerk toegestaan. De baan op met de wagen mocht nog niet. Na 3 maand nogmaals aangedrongen, en na grondig medisch onderzoek in een ziekenhuis mocht dat terug ook weer. Anders had ik nog een maand langer thuis gezeten met niets omhanden.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 08 mei 2018 13:12

10 maanden voor ernstige kneuzingen, ja dan moet je ook niet verwonderd zijn dat medex vragen beginnen stellen.
Leer lezen

PTSS
Post-Traumatisch Stress Syndroom

Google it ..

Franciscus
Berichten: 38583

#7 , 08 mei 2018 17:49

Is er geen voor penitentiaire ambtenaren geen dienst die u psychologisch kan bijstaan.
PTSS kan inderdaad heel veel gevolgen hebben - veel praten met collega's is een eerste stap.
Andere veiligheidspersoneel politie heeft wel niet altijd lokaal maar zeker nationaal zo'n team.

Terug naar “Arbeidsongevallen”