eindejaarspremie na erkend arbeidsongeval

bruno0691
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

eindejaarspremie na erkend arbeidsongeval

#1 , 19 dec 2017 12:23

Beste,

Mijn echtgenote was het slachtoffer van een erkend arbeidsongeval en is actief in een instelling die valt onder het paritair comité 330.( gezondheidsinstellingen)
Ik veronderstelde dat de dagen van arbeidsongeschiktheid (100%) ten gevolge van een erkend arbeidsongeval geljkgesteld werden voor de berekening van de eindejaarspremie maar dit wordt tegengesproken door de werkgever, echter zonder enige motivatie. op wat dit is gebaseerd.
Kan U mijn standpunt bijtreden, zo ja, staat dit gemotiveerd in de betrokken CAO en waar zou ik de artikels die dit bevestigen kunnen raadplegen.
Indien mijn standpunt niet correct zou zijn, kan U dit duiden aub
dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 26 dec 2017 22:09

Al eens bij vakbond gehoord?

berenod
Berichten: 942

#3 , 27 dec 2017 06:15

Je moet het exacte PC weten (nummers achter het punt), binnen PC330 wordt in de afzonderlijke subsectoren de eindejaarpremie op verschillende manieren berekend en zijn er andere regels qua referte periode en eventuele pro rata berekeningen.

Mijn echtgenote werkt in PC330.12, en bij haar alvast telt de periode arbeidsongeschikt wegens arbeidsongeval wel mee.
In die CAO staat specifiek vermeld dat men de gelijkgestelde dagen bepaalt volgens dezelfde regels als deze gebruikt voor de berekening van het vakantiegeld.

Reclame

Terug naar “Arbeidsongevallen”